اسکان ۶۹ هزار نفر در موکب‌های استان فارس طی ایام اربعین
کد خبر: 3770881
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
قاسمی خبر داد:‌

اسکان ۶۹ هزار نفر در موکب‌های استان فارس طی ایام اربعین

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: در ایام اربعین ۶۹ هزار و ۶۵۰ نفر شب در موکب‌های استان فارس اسکان یافتند که علاوه بر اسکان، پذیرایی هم شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تجلیل از موكب‌داران اربعین حسینی امروز، 18 آذرماه با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و موكب‌داران تمام نقاط این استان در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.
اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در این نشست گفت: مهم‌ترین مطلب در موكب‌داری این است كه تمام كارها مردمی است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه بگذارید عراقی‌ها میزبان باشند و شما كمك آن‌ها باشید، گفت: تمام تلاش‌ها امسال بر این بود كه منویات معظم‌له محقق شود كه بحمد الهی این كار هم انجام شد.
قاسمی بیان كرد: در سه سال گذشته از استان فارس 11 موكب فعالیت می‌كرد اما امسال این رقم به 42 موكب رسید كه این نشان از عشق و علاقه‌ مردم این استان به ساحت سیدالشهدا(ع) دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طی ایام اربعین برای موكب‌داران پرداخت و گفت:‌ در ایام اربعین 69 هزار و 650 نفر شب در موكب‌های استان فارس اسكان یافتند كه علاوه بر اسكان، پذیرایی هم شدند.
وی اظهار كرد: در ایام اربعین 2 موكب درون استان فارس و شهر اقلید، 2 موكب در مرز شلمچه، 3 موكب در نجف اشرف، 12 موكب در مسیر پیاده‌روی اربعین بین نجف تا كربلا، 22 موكب در كربلای معلی و یك موكب در كاظمین به زائران اربعین خدمات ارائه دادند.
قاسمی با تأكید بر اینكه تمام موكب‌داران و خادمان حسینی با عشق و علاقه به زائران خدمات ارائه می‌دادند، گفت:‌ امسال علی‌رغم اینكه 2 بار بارش نزول رحمت الهی را در كربلا و مرز شلمچه شاهد بودیم و در برخی مواقع برخی از زیرساخت‌های موكب‌ها از بین می‌رفت اما هیچگاه خدمت‌رسانی به زائران تعطیل نشد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد كه علی‌رغم تبلیغات سوء و گسترده دشمنان برای تعطیل شدن پیاده‌روی اربعین، بحمد الهی امسال شاهد افزایش تعداد زائران بودیم و علاوه بر این‌ها همكاری عراقی‌ها در این زمینه هم بی‌نظیر بود.
وی به اقدامات فرهنگی موكب‌ها نیز اشاره كرد و گفت: 21 مبلغ دینی در ایام اربعین در موكب‌های استان فارس اقدام به برپایی محافلی نظیر تبیین سیره شهدا و محافل قرآنی می‌كردند و به طور كلی 104 روحانی در سطح موكب‌های فارس طی این ایام فعالیت می‌كردند.
قاسمی اظهار كرد: همچنین در ایام اربعین 151 محموله از اموال موكب‌ها ثبت شده و كد رهگیری برای آن‌ها گرفته شد تا بتوانند به راحتی در كشور عراق تردد كنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از جمعی از موكب‌داران استان فارس و همچنین خادمان و افرادی كه بیشترین همكاری را برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین داشتند، قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha