رقابت سه شرکت‌کننده در نوبت عصر جایزه قرآن تونس
کد خبر: 3770902
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

رقابت سه شرکت‌کننده در نوبت عصر جایزه قرآن تونس

گروه بین‎الملل ـ رقابت‌های شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه تونس عصر روز نخست با رقابت سه شرکت‌کننده ادامه یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از journalistesfaxien.tn؛ رقابت‌های عصرگاهی نخستین روز از شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تونس عصر روز گذشته (17) در مسجد جامع «مالک بن انس» شهر قرطاج برگزار شد.

در این بخش از مسابقه، انور بن سلامة از تونس، علی شهوبی از لیبی و  علی سعد زکریا از لبنان با یکدیگر رقابت کردند.

همچنین، احمد صوافی از عمان، امیر مشری از الجزائر، اوس عتیبی از اردن و حمد حشاش از بحرین در نوبت صبح روز نخست این مسابقات و در رشته حفظ و تفسیر قرآن به رقابت پرداختند.

این رقابت‌ها تا روز پنجشنبه 22 آذرماه ادامه خواهد داشت و محمدحسین موحدی، نماینده کشور ایران در رشته قرائت این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن تونس است.

گفتنی است؛ شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن حفظ، تلاوت و تفسیر تونس با عنوان «علامه ابن عرفه» از صبح دیروز با سخنرانی احمد عظوم، وزیر امور دینی این کشور در شهر قرطاج آغاز به کار کرد. قرار است آیین اختتامیه این مسابقات در مسجد «الزیتونه» شهر تونس(پایتخت) برگزار شود.

داوران این مسابقات از کشورهای تونس، مصر، مراکش، الجزایر، اردن، ترکیه، لبنان و عربستان هستند و 31 شرکت‌کننده از 22 کشور از جمله از کشورهای ایران، تونس، الجزایر، موریتانی، لیبی، مصر، اردن، عربستان، سودان، عمان، قطر، کویت، امارات، مالزی، اندونزی، لبنان، فلسطین، روسیه، بحرین و عراق در این مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام

captcha