روحیه نقدپذیری؛ لازمه توسعه فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 3771001
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

روحیه نقدپذیری؛ لازمه توسعه فرهنگی و اجتماعی

گروه اجتماعی - فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به نقش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان در ارتقای جایگاه علمی شهرستان افزود: توسعه فرهنگی و اجتماعی نیازمند افزایش روحیه نقدپذیری و نیز مشارکت اجتماعی است و باید روحیه نقدپذیری در سطح دانشگاه‌ها هم افزایش یابد.

جشن روز دانشجو در مشگین‌شهر برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، جشن دانشجویی به صورت باشکوه و با حضور مسئولان ارشد شهرستان مشگین‌شهر از جمله فرماندار شهرستان، اساتید و رئیس دانشگاه همراه با استقبال جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد که با ویژه برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری همراه بود.
اکبر صمدی، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر روز گذشته، ۱۸ آذرماه در مراسم روز دانشجو با اشاره به سه تن از شهدای والامقام ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اظهار کرد: دانشجویان با تکیه بر علم و ایمان و اعتقاد به استکبار ستیزی همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی منطقه بسیار خوش درخشیده‌اند که این امر بیانگر این است که قرار گرفتن دانش در مسیر اسلام تا چه اندازه می‌تواند در بیداری و حس آرمانخواهی دانشجویان نقش مثبت داشته باشد.
وی با اشاره به نقش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان در ارتقاء جایگاه علمی شهرستان افزود: توسعه فرهنگی و اجتماعی نیازمند افزایش روحیه نقدپذیری و نیز مشارکت اجتماعی است و باید روحیه نقدپذیری در سطح دانشگاه‌ها هم افزایش یابد چراکه این عمل منجربه استفاده از افکار خلاقانه دانشجویان برای پیشبرد اهداف دانشگاه می‌شود.
صمدی در جشن دانشجویی با اشاره به موضوعات مهم شهرستان مشگین شهر در خصوص تعیین شهردار جدید از سوی شورای شهر و مسائل حاشیه‌ای برخی از رویداد‌های در حال جریان شهری ضمن درد و دل با دانشجویان و اهمیت آنان در موضوعات اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: امید است با انتخاب شهردار جدید شاهد سامان یافتن مشکلات شهری باشیم.
برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور افزایش می‌یابد
میرصادق سیدصادقی، رئیس دانشگاه پیام نور مشگین شهر گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله جشن دانشجویی با هدف پویایی دانشجویان برگزار می‌شود تا دانشجویانی که در سال‌های قبل در تشکل‌ها و جنبش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شرکت می‌کردند در این برنامه حضور داشته باشند و همچنان با برنامه‌های فرهنگی دانشگاه همراه باشند.
سیدصادقی افزود: روحیه استکبار ستیزی دانشجویان به سبب برگزاری جشن در ۱۶ آذر و یادآوری شجاعت‌های دانشجویان شهید مضاعف می‌شود و سبب تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای والامقام می‌شود که از این رو اهمیت برگزاری این برنامه‌ها دوچندان می‌شود.
وی با تقدیر از حضور باشکوه و استقبال دانشجویان از این جشن گفت: محتوای پربار برنامه‌های فرهنگی با استفاده از نظرات دانشجویان روز به روز بهتر می‌شود و کمیت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور نیز با توجه به استقبال دانشجویان روبه افزایش است.
در پایان این مراسم با حضور فرماندار شهرستان مشگین شهر، رئیس دانشگاه پیام نور و اساتید، با اهدای لوح تقدیر و جوایز از دانشجویانی که در مراحل علمی و ورزشی حائز مقام شده بودند تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha