ویژه‌برنامه‌های مناسبتی الکوثر و العالم معرفی شد
کد خبر: 3771031
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

ویژه‌برنامه‌های مناسبتی الکوثر و العالم معرفی شد

گروه هنر ــ شبکه الکوثر و العام در قالب برنامه‌های متنوع تولیدی، به موضوعات انقلابی و دینی نگاهی می‌پردازند.

به گزارش ایکنا، «با بینندگان» هرهفته یکشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران پخش و موضوع آن بررسی و مرور اخبار و وقایع هنری ایران و جهان است. بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی سرنخ، دیوار شیشه‌ای و پلیس جوان که در فیلم‌هایی همچون شش نفر زیر باران، مرهم، راننده تاکسی، قدمگاه، خانه عنکبوت و... به ایفای نقش پرداخته است، در یکی از بخش‌های برنامه حضور یافته و در خصوص زندگی هنری و شخصی خود سخن می‌گوید. «مع المشاهدین» امشب ۱۸ آذر به تهیه‌کنندگی سیدنعمت اسماعیلی و اجرای لیث جعفر ترابچی روی آنتن شبکه الکوثر می‌رود.
بررسی زندگی شهید دکتر مصطفی چمران
برنامه «وثائقی» امروز شبکه العالم به بررسی زندگی شهید دکتر مصطفی چمران اختصاص دارد. شبکه العالم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در قالب مستند به بازخوانی زندگینامه شخصیت‌های موثر انقلاب اسلامی می‌پردازد. مستند امروز شبکه العالم به بررسی زندگی شهید دکتر «مصطفی چمران» اختصاص دارد. این مستند با نام «نبراس المجاهدین» در قالب روایی، زندگی شهید چمران را از تولد تا نوجوانی و مبارزات وی ترسیم می‌کند. در این مستند همچنین مهدی چمران برادر شهید چمران به بیان جنبه‌های مختلف زندگی این شهید در دوره‌های مختلف می‌پردازد.
در «نبراس المجاهدین» گوشه‌ای از مبارزات شهید چمران و همچنین حضور وی به عنوان یکی از فرماندهان جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس روایت شده است. مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد. مستند «نبراس المجاهدین» تولید شبکه العالم است که امروز یکشنبه هجدهم آذرماه ساعت ۲۱ از این شبکه پخش خواهد شد و تکرار آن نیز فردا ساعت ۱۲ بر روی آنتن این شبکه خواهد رفت.
نقش مهم مجالس آسیایی در مبارزه با تروریسم
برنامه «من طهران» امشب شبکه العالم میزبان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است. برنامه «من طهران» امشب درباره اجلاس روسای مجالس هفت کشور در تهران اختصاص دارد که با محوریت مبارزه با تروریسم برگزار شده است.
در این برنامه با دعوت از کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره دومین نشست رؤسای مجالس کشور‌های ایران، پاکستان، روسیه، چین، ترکیه وافغانستان با موضوع تروریست در منطقه گفت‌‌و‌گو شده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این برنامه از مهمترین محور‌هایی که در این اجلاس مطرح شد، همچون چگونگی مقابله با تروریسم، راهبرد‌های کنونی و اتخاذ رویکرد جدید و موثر منطقه‌ای، گسترش ارتباطات و تقویت همکاری‌های بین منطقه‌ای و تحقق صلح و توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه صحبت خواهد کرد.
دومین کنفرانس رؤسای مجالس ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان با موضوع «مقابله با تروریسم و تقویت ارتباطات درون منطقه‌ای» روز شنبه در تهران برگزار شد. برنامه «من طهران» امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود.
تاثیر پیام رهبر انقلاب در مبارزات مردم فلسطین
«من وحی الثوره» امشب به تاثیرات پیام انقلاب و کلام امام راحل(ره) در مبارزات مردم فلسطین اختصاص دارد. شبکه العالم امشب در برنامه «من وحی الثوره»، انعکاس تاثیرات پبام رهبر انقلاب و انقلاب اسلامی را در میان مردم فلسطین و مبارزات و مقاومت حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی بررسی کرده است.
«فارس الصرفندی» مجری برنامه در گفت‌وگویی با علی الجریری، اندیشمند و نویسنده فلسطینی به بررسی زوایای مختلف تاثیر اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد. «من وحی الثوره» امشب ساعت ۲۲ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود. تکرار این برنامه فردا ساعت ۱۳ خواهد بود.
بررسی پدیده افزایش طلاق در جوامع عربی
برنامه «نوافذ» امشب شبکه العالم با دعوت از کارشناسان جامعه‌شناس و روانشناس پدیده افزایش طلاق در کشور‌های عربی را بررسی می‌کند. برنامه «نوافذ» امشب شبکه العالم با دعوت از کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و روان شناسی، رشد و افزایش طلاق در بین کشور‌های عربی را مورد تحلیل و واکاوای قرار داده است.
این برنامه آمار منتشر شده از سوی مسئولان دولتی و نهاد‌های جامعه مدنی از افزایش میزان طلاق و جدایی در جوامع عربی در سال‌های اخیر حکایت دارد. «نوافذ» امشب ساعت ۲۰ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود.
انتهای پیام
captcha