‌محفل شب شعر «دُرّین رسول» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3771061
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

‌محفل شب شعر «دُرّین رسول» در زاهدان برگزار شد

گروه فرهنگی ـ محفل شب شعر بلوچی با عنوان «دُرّین رسول/ پیامبر محبوب» شب گذشته، ۱۸ آذرماه در مسجد مکی اهل سنت زاهدان برگزار شد.

برگزاری محفل شب شعر « دُرّین رسول» در زاهدان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محفل شب شعر بلوچی با عنوان « دُرّین رسول/ پیامبر محبوب» شب گذشته، 18 آذرماه در مسجد مکی اهل سنت زاهدان برگزار شد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در این مراسم بیان کرد: اختلاف زبان‌ها از آیات و نشانه‌های خداوند است؛ چه زیباست که هر کس با هر زبانی که دارد، به مدح رسول خدا(ص) بپردازد.
وی اظهار کرد: ما با اشعار خود به صفات و خوبی‌های حضرت رسول اکرم(ص) چیزی اضافه نمی‌کنیم، بلکه با مدح و ستایش آن‌ حضرت، اشعار خود را زیبا و ارزشمند می‌کنیم. شاعرانی که در نعت پیامبر اکرم(ص) شعر می‌سرایند، با اشعارشان ارادت و علاقه خود را به آن‌حضرت نشان می‌دهند.
امام‌جمعه اهل‌ سنت زاهدان با بیان اینکه ما باید پیام‌ها و دستورات الله تعالی را روی چشمان‌مان بگذاریم و به آن‌ها عمل کنیم، افزود: در ابتدای اسلام شعرا با اشعارشان اسلام را نشر کرده و دشمنان پیامبر گرامی اسلام(ص) را هجو و نکوهش می‌کردند. شاعران باید با اشعار خود امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، به دین خدمت کنند و سنت‌های حضرت رسول‌الله‌ را در جامعه منتشر کنند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اختلاف زبان‌ها را از آیات و نشانه‌های خداوند دانست و ادامه داد: همه اقوام حق دارند از فرهنگ و زبان‌شان حفاظت کنند. باید برای ادبیات و زبان بلوچی نیز در حد وسیعی تلاش شود.

انتهای پیام

captcha