آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «امام علی(ع)» شبستر
کد خبر: 3771068
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «امام علی(ع)» شبستر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ‌ مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) سیس شبستر با بیان اینکه ۸۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه ‌حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم از جمله برنامه‌های آموزشی این مؤسسه است.

آموزش 80 قرآن آموز در مؤسسه «امام علی(ع)» سیس شبستر

بهروز ثنایی، مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) سیس شبستر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم از جمله برنامه‌های آموزشی این مؤسسه است.
وی از پیامدهای مراتب کمال قرائت قرآن گفت و افزود: پيمودن مراتب كمال قرائت، هم‌چون رسيدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب كمال ثواب و رضاى الهى و دريافت خيرات بيشتر و بهتر مى‌شود.
وی به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و افزود: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنّی نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
ثنایی ضمن بازگو کردن یکی از فضائل قرآن ادامه داد: از فضائل قرآن این است که انسان را به گونه‌ای هدایت می‌کند که هم دنیا را داشته باشد و هم آخرت را.
مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) سیس شبستر گفت: قرآن تنها كتابی است كه رستگاری انسان را در دو عالم تضمين می‌کند، در دنيا چون مشعلی فروزان، انسان را از ظلمات جهل و نادانی رهایی می بخشد و در سرای ديگر، محبوب حضرت پروردگار می‌نمايد.
وی با اشاره به فرموده امام جعفر صادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود.
ثنایی تربیت انسان‌ها را در گرو شاخت قرآن دانست و تاکید کرد: بی شک‌، تربيت و تزکيه انسان‌ها، برخورداری از جامعه‌ای ايده آل و سعادت جاودانه همگان در گرو شناخت قرآن‌، انس با آن‌، کسب معارف والای آن‌، عمل به احکام و دستورات اين کتاب الهی است ‌و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش خواهند گرفت.

انتهای پیام

captcha