هدایت صحیح در فضای مجازی؛ از جمله مهمترین نیازمندی‌های این عرصه
کد خبر: 3771087
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

هدایت صحیح در فضای مجازی؛ از جمله مهمترین نیازمندی‌های این عرصه

گروه اجتماعی ـ معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور گفت: هدایت صحیح در فضای مجازی از جمله مهمترین نیازمندی‌های این عرصه بوده و چنانچه در مباحث آموزشی و فرهنگی کم‌کاری شود، نمی‌توانیم به اهداف مدنظر در مصون ساختن جامعه از آسیب‌های محتمل زمینه مجازی و استفاده صحیح از آن مؤثر واقع شویم.

حضور ناآگاهانه در فضای مجازی؛ اشاعه آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور روز گذشته، ۱۸ آذرماه در جلسه شورای مدیران حوزه ICT استان اردبیل بیان کرد: هدایت صحیح در فضای مجازی از جمله مهمترین نیازمندی‌های این عرصه بوده و چنانچه در مباحث آموزشی و فرهنگی کم‌کاری شود، نمی‌توانیم به اهداف مدنظر در مصون ساختن جامعه از آسیب‌های محتمل بستر مجازی و استفاده صحیح از آن موثر واقع شویم.
وی افزود: ایجاد شبکه ملی اطلاعات در حفظ حریم حاکمیتی کشور ضروری بوده و غفلت از راه‌اندازی بستر‌های لازم ممکن است باعث ورود آسیب‌های جدی به بدنه جامعه و سست شدن بنیان خانواده‌ها شود.
معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور تصریح کرد: در تمامی استان‌های کشور توسعه مفاهیم آموزشی در بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی مورد تاکید بوده و تحقق این موضوع نیازمند مشارکت مسئولان استانی خواهد بود.
مهدیون با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه نشأت گرفته از شبکه‌های اجتماعی است، اضافه کرد: عدم اشاعه آسیب‌های مجازی با مدیریت صحیح این فضا میسر شده و در این راستا عزم عمومی تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی را نیازمندیم.
وی یادآور شد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازوان اصلی توسعه تمامی کشور‌ها محسوب می‌شود و اکثر کشور‌های متمدن که در عرصه‌های مختلف دارای حرف‌هایی برای گفتن هستند، دارای زیرساخت‌های مجازی ایده‌آلی می‌باشند.
انتهای پیام

captcha