افتتاح ۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3771093
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

افتتاح ۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی - فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: دو هزار و ۱۲۱ پروژه محرومیت‌زدایی از چهارشنبه، ۲۱ آذرماه در جنوب شرق کشور، سیستان‌وبلوچستان و جنوب کرمان، افتتاح می‌شود که از این تعداد دو هزار و ۲۸ پروژه مربوط به این استان است.

محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: دو هزار و 121 پروژه محرومیت‌زدایی از چهارشنبه، 21 آذرماه در جنوب شرق کشور، سیستان‌وبلوچستان و جنوب کرمان، افتتاح می‌شود که از این تعداد دو هزار و 28 پروژه مربوط به این استان است.
وی ادامه داد: پروژه‌هایی که در مرکز استان، حوزه سرزمینی قرارگاه شهید میرحسینی، به بهره‌برداری می‌رسد، شامل احداث و تکمیل مدرسه، احیای قنات، تجهیز چاه کشاورزی، احداث و مرمت خانه محروم، احداث حمام و سرویس بهداشتی، احداث کارگاه خیاطی، کارگاه پرورش بلدرچین، احداث و تکمیل مسجد می‌شود.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق بیان کرد: پروژه‌های احداث کارگاه خیاطی و پرورش بلدرچین، احداث و تکمیل مسجد، تکمیل حوزه علمیه، دستگاه تصفیه آب روستایی، احداث و مرمت خانه محروم، تجهیز چاه کشاورزی، احداث خانه عالم و طرح هامونک نیز در شمال استان، یعنی منطقه سیستان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: احداث 15 مدرسه در مورتان و روستاهای اطراف، احداث و مرمت خانه محروم، جاده روستایی، احداث کارگاه صنایع دستی در کمپ و نگور از جمله پروژه‌های حوزه سرزمینی چابهار و سرباز است.
مارانی ادامه داد: پروژه‌هایی که در ایرانشهر افتتاح می‌شود، نیز شامل احداث و تکمیل مدرسه، احداث و مرمت خانه محروم، احداث و تکمیل مسجد، تسطیح اراضی کشاورزی، احداث 10 کارگاه بلدرچین و کارگاه تیرچه بلوک و در و پنجره می‌شود.
وی اظهار کرد: احداث هشت مدرسه شش کلاسه، احداث و تکمیل مدرسه، آبرسانی، احداث کارگاه بلدرچین، احداث خانه عالم، اجرای شبکه ارتباطی فیبرنوری به طول 150 کیلومتر نیز از پروژه‌های منطقه سراوان است.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور بیان کرد: از سال 88 تاکنون تعداد 9 هزار و 228 پروژه عمرانی و اشتغالزایی در استان با اشتغالزایی برای 26 هزار و920 نفر اشتغال به صورت کارگر فصلی و تعداد 8 هزار و 999 نفر اشتغال به صورت دائم ایجاد شده است.

انتهای پیام

captcha