آموزش و پرورش نیازمند یاری خیرین است
کد خبر: 3771100
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

آموزش و پرورش نیازمند یاری خیرین است

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که برای تجهیز و ساخت مدارس در استان نیازمند ورود خیرین به عرصه مدرسه‌سازی هستیم، گفت: آموزش و پرورش نیازمند یاری خیرین است.

آموزش و پرورش نیازمند یاری خیرین است

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عصر یک‌شنبه، هجدهم آذر در آیین افتتاحیه دبیرستان خیرساز حضرت سکینه(س) شهرستان کوهدشت، با تاکید بر فرهنگ‌ساری ورود خیرین به عرصه ساخت و تجهیز مدارس، اظهار کرد: با ساخت این مدرسه 9 کلاسه، همه مدارس متوسطه دوم، یک شیفته می‌شود.
وی در خصوص مختصات و ویزگی‌های ساختاری این مدرسه خیرساز، افزود: مدرسه حضرت سکینه(س) با اعتباری بالغ‌ بر دو میلیارد و سیصد میلیون تومان و در فضایی به مساحت هزار و چهارصد متر در سه‌ طبقه بنا شده است.
زینی‌وندمقدم با ذکر این مطلب که این پروژه در دی‌ماه 93 شروع‌ شده و امروز نیز به افتتاح رسید، ادامه داد: امیدواریم ساخت این مدرسه به زمینه مناسبی برای نشر علم و دانایی در شهرستان تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به شروع نهضت بزرگ مدرسه‌سازی توسط خیرین کشور اشاره و تصریح کرد: ما در زمینه تجهیزات مدارس به‌شدت نیازمند مشارکت خیرین هستیم چراکه اعتبارات دولتی پاسخگوی همه نیازها نیست.
وی یکی‌ از چشم‌اندازهای بیست‌ساله کشور و اهداف برنامه پنج‌ساله ششم و سند تحول را، حرکت به‌سوی مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برشمرد و اضافه کرد: تا سال 1400 بایستی پنجاه‌درصد از آموزش‌های متوسطه دوم به این سمت سوق پیدا کند، در این راستا به‌دلیل عدم زیرساخت‌های لازم، میانگین کشوری حدود 38 تا 40 درصد بوده که این مورد در لرستان حدود 30 درصد است.
زینی‌وندمقدم با ذکر این مطلب که سرمایه‌گذاری در آموزش ‌و پرورش هزینه نیست بلکه پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های دیگر است، اضافه کرد: آموزش و پرورش بستر توسعه کشور و استان را فراهم خواهد کرد و در راستای رسیدن به اهداف آموزش نیازمند مشارکت دستگا‌ها و والدین دانش‌آموزان هستیم.

انتهای پیام

captcha