راهیابی نوجوان هرمزگانی به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
کد خبر: 3771107
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

راهیابی نوجوان هرمزگانی به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: در بخش دختران و پسران بیست و یکمین مسابقه قصه‌گویی، مبینا جعفری از این استان به مرحله نهایی این مسابقه کشوری راه یافت.

راهیابی نوجوان هرمزگانی به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل روابط عمومی اداره‌کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در گفت‌وگویی اظهار کرد: مبینا جعفری، عضو مرکز فرهنگی ـ. هنری کانون شماره ۴ بندرعباس است که با قصه «کلوچه خوشمزه» به مرحله ملی این دوره از مسابقه قصه‌گویی راه یافت.

وی بیان کرد: راهیافتگان بخش دختران و پسران به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری هستند.
سلیمانی یاد آوری کرد: از میان بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی، هیئت داوران منطقه‌ای و کمیته انتخاب آثار پس از بررسی قصه‌های برتر ٣١ استان کشور، ٦ اثر را برای اجرای صحنه‌ای در مرحله پایانی جشنواره بیست و یکم برگزیدند.
وی افزود: در این دوره کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران با قصه «رستم و اکوان دیو»، مبینا جعفری از هرمزگان با قصه «کلوچه خوشمزه»، نگار موحدی رودی از خراسان رضوی با قصه «اشتر خجو»، فرانک سعیدی از کرمانشاه با قصه «عصاره مهربانی»، نگار طهماسبی از لرستان با قصه «کلیله و دمنه» و امیرمحمد موسایی گله از چهارمحال بختیاری با قصه «پادشاهی کیکاوس» به مرحله نهایی این دوره راه یافتند.
وی ادامه داد: قصه‌گویان بخش دختران و پسران این دوره از ٢٦ آذرماه سال جاری در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌روند تا نفرات برتر این بخش توسط هیئت داوران برگزیده شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ابراز کرد: مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی نیز روز‌های ششم و هفتم آذرماه با حضور قصه‌گویان استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان به میزبانی استان کرمان برگزار شد.
سلیمانی تصریح کرد: در مرحله منطقه‌ای عفت تفضلی با قصه «ماهی کوچولو» از استان هرمزگان با کسب رتبه چهارم مرحله منطقه‌ای به مرحله کشوری بیست و یکمین جشنواره قصه گویی راه یافت.
این مقام مسئول اضافه کرد: هم‌چنین فاطمه غفاری سروستانی نیز با قصه «آدم کوچولوی شجاع» و آناهیتا محلفی با قصه «یه آرزو تو قلبشه» به‌عنوان شایستگان تقدیر این جشنواره معرفی شدند.
وی در پایان گفت: مرحله کشوری و تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی برگزیدگان در شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha