امین بودن لازمه مدیر کارآمد بودن است
کد خبر: 3771111
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

امین بودن لازمه مدیر کارآمد بودن است

گروه اجتماعی - رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان گفت: مدیران باید «امین» باشند، یعنی امانت‌دار بوده و موقعیت‌های اخلاقی مربوط به مسائل فردی و جمعی را رعایت کنند.

امین بودن لازمه مدیر کارآمد بودن است

سید علی نکویی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در رابطه با ویژگی‌های مدیریت اسلامی اظهار کرد: قرآن مجید در وصف پیامبران و مدیران لفظ «قُویٌ اَمین» را به کار برده است؛ یعنی هر مدیری بر حسب توانایی‌ها، رشته تخصصی و در جایگاه خودش باید اطلاعات لازم را داشته باشد، تا بتواند با آگاهی، شناخت و علم به مسائل وظایفش را به خوبی انجام دهد.
وی ادامه داد: مدیران باید «امین» باشند، یعنی امانت‌دار بوده و موقعیت‌های اخلاقی مربوط به مسائل فردی و جمعی را رعایت کنند. داشتن این ویژگی برای مدیران بسیار مهم است تا بتوانند قبول مسئولیت کرده و توانایی و دانش آن مسئولیت را کسب نمایند و به هنجارهای اخلاقی احترام گذاشته و خام مادیات نشوند.
رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات افزود: مدیران باید با نیت خالص و برای رضای خداوند و مردم خدمت کنند و جاه طلبی نداشته باشند. اگر این بعد اخلاقی رعایت شود، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.
نکویی خاطرنشان کرد: یک مدیر باید پرهیزکار و باتقوا باشد. مدیری که امین باشد و برای خدا کار کند، وظیفه‌اش را به خوبی انجام خواهد داد.
انتهای پیام

captcha