نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3771128
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول ستاد اقامه نماز کردستان هدف خداوند از خلقت انسان را عبادت و اقامه نماز را موجب ذکر خداوند و دوری از گناه و منکرات دانست و بیان کرد: در دنیای امروز و با این همه هجمه و وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف، نماز مهم‌ترین راه مقابله با این آسیب‌ها است.

نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، مسئول ستاد اقامه نماز کردستان امروز، 19 آذرماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدامات مؤثر و فعالیت‌های صورت گرفته از اهتمام و تلاش کلیه مجموعه و دست اندرکاران امر در عملیاتی کردن برنامه‌های نماز و قرآن تشکر کرد.
وی با بیان اینکه مسئولیت اجرای برنامه‌های نماز را قرآن کریم بر دوش ما گذاشته است، افزود: وظیفه ما نشأت گرفته از آیات قرآن کریم است و بر همین اساس ستاد اقامه نماز کشور و دولت محترم نیز مصوباتی در راستای توسعه و تعمیق برنامه‌های نماز در سطح جامعه تبیین و ابلاغ کرده‌اند.
اکبر عظیمی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز از منظر قرآن و احادیث، هدف خداوند از خلقت انسان را عبادت و اقامه نماز را موجب ذکر خداوند و دوری از گناه و منکرات دانست و بیان کرد: در دنیای امروز و با این همه هجمه و وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف، نماز مهم‌ترین راه مقابله با این آسیب‌ها است.
وی با اشاره به ارزیابی سالیانه فعالیت نماز دستگاه‌های مختلف بر اساس شاخص‌های ابلاغی و نحوه نظارت و رصد اقدامات عنوان کرد: ارزیابی فعالیت‌های آموزش و پرورش بر اساس موافقت نامه وزارت و ستاد اقامه نماز انجام می‌شود.
مسئول ستاد اقامه نماز استان در بخش دیگری از سخنان خود به موافقت نامه وزارت آموزش پرورش و ستاد اقامه نماز پرداخت و با تاکید بر بومی سازی موافقت نامه گفت: مبنای عمل و ارزیابی موافقت نامه ابلاغی است و دستورالعمل وزارتی نیز معیار اقدامات بوده و باید عملیاتی شود.
وی با درخواست از شورای قرآن، نماز و عترت استان برای شناسایی نمونه‌های بارز اقامه نماز و مستند سازی فعالیت‌ها برای حضور در نشست‌های کشوری گفت: قطعاً در استان کردستان نیز نوآوری و ابتکاراتی وجود دارد که قابل رقابت با سایر استانها است.
عظیمی بر برگزاری دوره آموزشی به منظور توانمند سازی امامان جماعت مدارس در سطح شهرستانها و مناطق تاکید کرد و گفت: در این خصوص ستاد اقامه نماز آمادگی لازم برای تأمین مدرسین را دارد.
وی تجهیز نماز خانه مدارس و بهره گیری از امکانات در اختیار و برخورداری از حداقلی تجهیزات را لازم دانست و خواستار برگزاری جشن‌های تلکیف دانش آموزی، تبلیغات و فضا سازی و برنامه ریزی بیشتر در این خصوص و هم چنین اجرای مسابقات اذان، قرآن و نماز شد.
عظیمی حضور مسئولان در نماز جماعت مدارس را اقدامی نمادین و تأثیر گذار دانست و گفت: تا حد امکان برنامه ریزی می‌شود مسئولان استان در نماز جماعت مدارس شرکت کنند.
مسئول ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه بعد از خانواده آموزش و پرورش نقش موثری در توسعه و تعمیق فرهنگ نماز دارد، یادآور شد: در کنار توجه به سایر برنامه‌ها و با احساس مسئولیت باید به نماز اهمیت ویژه داد و برای برپایی آن تلاش کرد و همه وظیفه داریم در این راستا حرکت کنیم.
انتهای پیام

captcha