‌توریسم الکترونیک در اردبیل رونق می‌گیرد
کد خبر: 3771129
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

‌توریسم الکترونیک در اردبیل رونق می‌گیرد

گروه اجتماعی ـ سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: این اداره آماده دریافت ایده‌های نو در راستای رونق توریسم الکترونیک و حمایت از سرمایه‌گذاران بومی در این حوزه است.

رونق توریسم الکترونیک در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، صغری فرشی، سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صبح امروز، ۱۹ آذرماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نمین اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی آماده دریافت ایده‌های نو در راستای رونق توریسم الکترونیک در استان اردبیل است.
وی افزود: برای رونق گردشگری استان برنامه‌های متنوعی تعریف شده است و از جمله رونق بوم گردی در دستور کار است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تدارک برنامه‌های متنوع در راستای رونق گردشگری زمستانی اشاره و تصریح کرد: رویداد‌های متنوعی تعریف شده و انتظار ما مشارکت گروه‌های مردمی جهت اجرای آن است.
فرشی گفت: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده و از جمله در قالب تفاهم نامه با صدا و سیما نسبت به معرفی جاذبه‌ها اقدام می‌کنیم.
سرمایه‌گذارن بومی در اولویت هستند
ناصر محمودی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر هفت سایت گردشگری در استان مطالعه می‌شود.
وی افزود: در اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران بومی در اولویت خواهند بود و تمامی تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.
محمودی به مطالعه طرح جامع گردشگری جنگل فندقلو اشاره کرد و گفت: به زودی نقشه راه جامع سرمایه گذاری در این منطقه تدوین شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به نمایندگی از مدیر کل میراث فرهنگی استان در خصوص مشکلات هنرمندان صنایع دستی نمین تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان نمایشگاه خطایی را جهت معرفی و فروش صنایع دستی تولیدی شهرستان نمین به مدت یک هفته در اختیار این هنرمندان قرار می‌دهد.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص مشکلات بیمه هنرمندان تصریح کرد: متاسفانه بیمه هنرمندان از سال ۹۲ قطع شده است و در صورت صدور دستور از مراجع ذیصلاح بلافاصله اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
محمودی ادامه داد: تامین وثایق قانونی مشکل اکثر صنعتگران و متقاضیان وام است که با تشکیل صندوق تعاونی این روند تسهیل می‌شود.
وی همچنین در خصوص وضعیت نمایشگاه دائمی صنایع دستی عنبران نیز گفت: در صورت درخواست بخش خصوصی با محوریت صنایع دستی امکان اجاره آن وجود دارد.
انتهای پیام

captcha