شایعات فضای مجازی و ازدحام جمعیت در کمیته امداد یزد
کد خبر: 3771137
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

شایعات فضای مجازی و ازدحام جمعیت در کمیته امداد یزد

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: متأسفانه هفته گذشته دو شایعه در فضای مجازی منتشر شد که موج مراجعات مردم به کمیته امداد مناطق یک و دو یزد را به همراه داشت.

شایعات فضای مجازی و ازدحام جمعیت در کمیته امداد یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از کمیته امداد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام تبصره 14 پایان‌ یافته است اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه طبق تبصره 14 این شرایط فراهم شد که دهک‌های پایین جامعه که تحت فشار هستند از مزایای سازمان هدفمندی و کمیته امداد بهره‌مند شوند.
وی افزود: سهمیه استان یزد در خصوص تبصره 14، هفت هزار نفر بوده است که بیش از سه برابر این سهمیه ثبت‌ نام انجام‌ شده است و دیگر ثبت‌نام انجام نمی‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: افراد مشمول تبصره 14 کسانی هستند که درآمد آن‌ها کمتر از مبلغ پرداختی از سوی کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت است یعنی  خانواده تحت حمایت پنج‌ نفره و بالای پنج نفر ماهیانه744 هزار تومان مستمری و یارانه دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به شایعات منتشرشده در فضای مجازی گفت: فضای مجازی محاسن و معایب خاص خود را دارد و علی رغم اینکه بارها اعلام‌ شده اخبار و اطلاعیه‌ها از طریق منبع موثق و قابل‌اعتماد دنبال شود، متأسفانه هفته گذشته دو شایعه در فضای مجازی منتشر شد، یکی اینکه افرادی که کمتر از سه میلیون تومان درآمد دارند برای ثبت‌نام به کمیته امداد مراجعه کنند و دوم اینکه اگر به کمیته امداد مراجعه نکنید یارانه شما قطع می‌شود.
علیزاده ادامه داد: انتشار این شایعات موج مراجعات مردم به کمیته امداد مناطق یک و دو یزد را به همراه داشت و کارکنان این نهاد که در حال انجام امور تبصره 14 بودند با ازدحام جمعیت مواجه شدند که اصل موضوع شایعه‌ای بیش نبود.
وی تأکید کرد: بسته‌های حمایتی ازجمله عیدی و سبد کالا که از سوی دولت اعلام می‌شود ارتباطی با این نهاد ندارد و نیازی به مراجعه به کمیته امداد نیست.


انتهای پیام

captcha