آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3771148
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان گفت: هفدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با همکاری و مشارکت و همکاری سه دستگاه فرهنگی با معاونت قرآن و عترت، در قالب ۱۸ رشته برگزار می‌شود.

برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در 18 رشته

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم با همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما، اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال‌ جاری، افزود: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مدارس، مؤسسات و مراکز آموزشی سراسر کشور و شناسایی و معرفی نخبگان از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال 97 است.

احمدی با اشاره به برگزاری آزمون سال‌ جاری در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته، تصریح کرد: گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته و در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: گروه حفظ شامل هشت رشته حفظ جزء 30 طرح بشارت 1452، حفظ جزء اول، حفظ 3 جزء اول، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول، حفظ 20 جزء اول و حفظ کل قرآن‌ کریم است.

وی ادامه داد: گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) در هفت رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن‌ کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

احمدی اظهار کرد: همچنین گروه آموزش‌های الکترونیکی نیز در سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن‌ کریم و روخوانی قرآن‌ کریم، به‌صورت الکترونیکی، برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تأکید کرد: رشته‌های تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه علاوه‌ بر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم؛ به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha