دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در هرمزگان برگزار می‌شود
کد خبر: 3771154
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در هرمزگان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در شهرستان‌های استان هرمزگان خبر داد.

دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در هرمزگان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعبدالخالق حسینی سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی با توجه به معارف اهل بیت‌(ع) مجموعه‌ای از رفتار‌های فردی یا اجتماعی است که متأثر از باور‌ها و ارزش‌های پذیرفته شده، امیال فردی، محیط اجتماعی و شرایط اقلیمی، وجهه غالب رفتار فرد، گروه یا جامعه شده باشد.
حسینی افزود: از مهم‌ترین سبک پیشوایان معصوم‌(ع) در ازدواج و تشکیل خانواده، بی‌اعتنایی به امور مادّی و تکلّفات و رویارویی آسان و معمولی آنان با ازدواج است، به گونه‌ای که هم خود به آسانی ازدواج کردند و هم فرزندانشان را به پرهیز از تکلّف امر می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) نشستن نزد خانواده را از اعتکاف و عبادت در مسجد مدینه، نزد خدا محبوب‌تر دانسته است، گفت: همچنین غذا خوردن به همراه خانواده مورد توجّه قرار گرفته است. رسول خدا (ص) می‌فرماید: «هر مردی که سفرة غذا را بگستراند و زن و فرزندش را بخواند و غذا را با نام خدا شروع کند و با شکر خدا به پایان برساند، هنگامی که هنوز سفره برداشته نشده، خدا رحمت و آمرزش را بر آنان نازل فرماید».
حسینی زمان برگزاری دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی را ۱۳ الی ۱۹ دی‌ماه و استاد برگزاری دوره را حمیدرضا سلمانیان از اساتید برجسته کشور اعلام کرد.
انتهای پیام

captcha