رزومه سازی برای افراد ظلم در حق مردم است
کد خبر: 3771161
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

رزومه سازی برای افراد ظلم در حق مردم است

گروه اجتماعی - استاندار خراسان‌شمالی در دیدار با معاون و مدیران کل استانداری گفت: بهره‌مندی از نیرو‌های توانمند و شایسته حتی در کوچک‌ترین مسئولیت‌ها باید مورد توجه باشد، زیرا در غیر این حالت به رزومه‌سازی برای افراد ضعیف می‌پردازیم که این افراد در آینده استان را با چالش روبرو می‌کنند.

رزومه سازی برای افراد ظلم در حق مردم است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی امروز دوشنبه، 19 آذرماه در دیدار با معاون و مدیران کل استانداری با تأکید بر فعال شدن تمامی احزاب سیاسی در شکل عام و فارغ از هر نوع نگاه سیاسی اظهار کرد: معتقدم سمت و سوی حرکت ما باید به گونه‌ای باشد که فرصت فعالیت و حضور مؤثر به احزاب استان در حوزه‌های مختلف داده شود.
وی ادامه داد: حمایت از احزاب سیاسی نباید در حد حرف و بلکه باید در عمل ثابت شود، بنابراین تعریف فرآیند کاری برای نحوه حضور آنان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند موثر باشد.
وی با تأکید بر اینکه احزاب برای تدوین سند توسعه استان مشاوران خوبی خواهند بود، افزود: ارتباط میان حوزه سیاسی استانداری با احزاب استان باید مستمر باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با اشاره به فرایند انتخاب افراد در مناصب مختلف، یادآورشد: بهره‌مندی از نیروهای توانمند و شایسته حتی در کوچک‌ترین مسئولیت‌ها باید مورد توجه باشد زیرا در غیر این حالت ما به رزومه‌سازی برای افراد ضعیف می‌پردازیم که این افراد در آینده استان را با چالش روبرو می‌کنند.
شجاعی گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید بهره‌مندی از بانوان توانمند در 30 درصد مناصب مدیریتی است که بنده باور دارم این سیاست باید اجرایی شود؛ هم چنین تاکید دارم از به کارگیری جوانان صلاحیت دار، با انگیزه و آشنا به چارچوب کاری نباید هراسی داشت.
وی گفت: حوزه سیاسی استانداری باید در فرآیند ارزیابی عملکرد فرمانداران و بخشداران جدیت به خرج دهد و در روند ارزیابی تنها به چارچوب‌ها و فرمت‌های ارسالی وزارت کشور اکتفا نکند.
شجاعی همچنین لزوم سکونت مسئولان در محل خدمت خود را گوشزد کرد، گفت: مطالبات و درخواست‌های مردمی باید به موقع شناسایی و به آن پاسخ داده شود.
وی ادامه داد: با توجه به آمار دانشجویان بومی و غیربومی خراسان‌شمالی، تعداد خوابگاه‌های بخش دولتی و خصوصی پاسخگوی نیاز دانشجویان استان نیست و باید با اتخاذ سیاست های تشویقی بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه وارد میدان شود و با ارزیابی و بازدیدهای مستمر، خوابگاه های موجود استان دچاررها شدگی نشود.
استاندار خراسان‌ شمالی حوزه امور اجتماعی و فرهنگی را از حوزه‌های گسترده کاری توصیف کرد، افزود: کار در این حوزه نرم افزاری بوده و مستلزم دانایی و تفکر فراوان است و تاکید دارم این حوزه باید برنامه مدون کاری داشته باشد.
وی بیان کرد: استانداری خراسان‌شمالی به عنوان یک نهاد حاکمیتی باید قدرت برنامه ریزی داشته باشد تا در ادامه دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف همسو و همگام با برنامه‌ها و سیاست‌های استان باشند بنابراین سند توسعه حوزه اجتماعی و فرهنگی استان با همکاری متخصصان ذی ربط تهیه و پیشنهادهای جایگزین پیش بینی شود.
شجاعی با بیان اینکه کپی کاری پژوهش‌ها دردی از مشکلات استان را دوا نمی کند، تأکید کرد: مطالعات و پژوهش های ما باید کاربردی و بر اساس واقعیت‌های جامعه و خروجی هزینه کرد اعتبارات مشخص باشد و در نهایت منجر به ارائه راهکارهای عملیاتی شود.
وی بیان کرد: اعتقادی به خرد شدن پژوهش ندارم زیرا پژوهش باید کلان باشد تا با تشکیل یک تیم فکری قوی به شکل کاربردی چالش های اولویت دار استان حل شود و بر این باور هستم که در کشور ما کمبود نیروی انسانی وجود ندارد و امروز باید به فکر افزایش بهره وری نیروهای انسانی باشیم.
شجاعی افزود: مدیران در حوزه‌های کاری خود تقسیم وظایف داشته باشند و با برگزاری کلاس های آموزشی به پرورش افراد متخصص و توانمند در حوزه های مختلف اقدام کنند زیرا یک سازمان و اداره کم سواد بدون این که بخواهد، موجب آزار و اذیت مردم می شود.
وی با بیان این که با تلاش نیروهای امنیتی، استان از امنیت خوبی برخوردار است، 310 کیلومتر مرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان را فرصتی خوبی برای توسعه مباحث اقتصادی، گردشگری برشمرد، گفت: نگاه ما به مرز نباید صرفا ایجاد سد باشد بلکه باید به دنبال برقراری آمد و شد مرزی باشیم تا با گسترش فعالیت ها به ویژه مباحث اقتصادی در مرز شاهد رشد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
شجاعی با تاکید بررعایت حقوق شهروندی حتی برای زندانیان، افزود: به اعتقاد بنده خانواده‌های زندانیان بیشترین آسیب ها را تحمل می کنند و حتی می‌توانند مستعد بروز آسیب های اجتماعی باشند، بنابراین پیشنهاد می کنم برای حمایت بخشی از اعتبارات اشتغالزای استان به سمت خانواده های زندانیان سوق داده شود.
انتهای پیام

captcha