قرآن زمانی از مهجوریت بیرون می‌آید که همه کارها رنگ قرآنی بگیرد
کد خبر: 3771167
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

قرآن زمانی از مهجوریت بیرون می‌آید که همه کارها رنگ قرآنی بگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: کار قرآنی این نیست که برنامه تلاوت را از شبکه قرآن پخش کنیم؛ زمانی می‌توانیم بگوییم قرآن از مهجوریت بیرون آمده که همه فعالیت‌های ما دیدگاه و رنگ قرآنی گرفته باشد.

قرآن زمانی از مهجوریت بیرون آمده که همه کارها رنگ قرآنی بگیرد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، دوشنبه 19 آذرماه در نشستی با حضور متولیان امور قرآنی نهادهای دولتی، گروه‌های مردمی و جامعه قرآنی استان، گفت: در جامعه ما هنوز آن‌طور که شایسته است، ایمان و اعتقاد کافی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی وجود ندارد، لذا قصور و تقصیری در این زمینه رخ داده است.
وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «ما با قرآن بیگانه‌ایم»، «ما از قرآن دوریم»، نشان می‌دهد که قرآن در جامعه ما به حاشیه رفته است؛ کاری برای مهجوریت‌زدایی از قرآن نکرده‌ایم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: امروزه اهتمام ما به کار قرآنی زیاد شده، پایگاه‌ها، مراکز قرآنی و شوراهای قرآنی تشکیل شده، اما آیا توانسته‌ایم قرآن را در جایگاهی که شایسته آن است، قرار دهیم؟.
وی افزود: کار قرآنی این نیست که برنامه تلاوت را از شبکه قرآن پخش کنیم؛ زمانی می‌توانیم بگوییم قرآن از مهجوریت بیرون آمده که همه فعالیت‌های ما دیدگاه و رنگ قرآنی گرفته باشد؛ نشریات، فیلم‌ها و تئاترهای ما رنگ قرآنی داشته باشد.

وسیله‌ای بهتر از حفظ برای تدبر در قرآن نیست
حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ قرآن، اظهار کرد: حفظ قرآن از این جهت ضروری است که اگر بخواهیم به هدف نزول قرآن که همان تدبر است برسیم، وسیله‌ای بهتر از حفظ نیست.
وی افزود: اگر بخواهیم به همه چیز با دیدگاه قرآنی بنگریم، باید حافظ قرآن باشیم و آیات مانند تابلویی جلوی دیدگان ما باشد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در آیات و روایات اشاره شده است که جایگاه قرآن در سینه مؤمن است، یعنی باید آن را حفظ کرد. همچنین بر ذکر توصیه شده است، ذکر کلمه مقابل نسیان است، یعنی به خاطر سپردن.

طرح 1452 ورودی برای انجام کار منسجم قرآنی است
وی عنوان کرد: امسال بجای همه کارهای پراکنده، قرار شد کاری متحد و منسجم انجام دهیم. در سال‌های گذشته هر سازمانی به حفظ یک سوره از قرآن می‌پرداخت، اما امسال بنا شد در قالب طرح 1452، سوره‌های نبأ تا ناس حفظ شود.
حسینی افزود: این طرح، ورودی برای انجام کار متحد و منسجم است، زیرا اغلب مسئولان ما علاقه به تک‌روی دارند و کار گروهی استقبال نمی‌شود، اما در این طرح بر انسجام و هم‌افزایی تأکید شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: محتواهای خوبی در ارتباط با طرح 1452 روی وب‌سایت بشارت بارگذاری شده، اپلیکیشن آن هم طراحی شده و مسابقات پیامکی مرتبط نیز به‌صورت روزانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha