ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: 3771257
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت

گروه فرهنگی-مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: این امر در سند تحول نیز بر آن تاکید شده و جز رسالت‌های اساسی نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ظهر امروز، 19 آذر ماه، در یادواره شهدای سوادآموزی استان، با اشاره به اینکه یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: این امر در سند تحول نیز بر آن تاکید شده و جز رسالت‌های اساسی نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود و در این راستا نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و یادواره‌های شهدا برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در 51 مدرسه شاهد، یادواره شهدا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: نامگذاری 143 شهید فرهنگی برای مدارس نیز در این راستا صورت گرفت و از این تعداد شهدا، دیدار از 91 خانواده شهید فرهنگی نیز انجام شد و دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموزی در استان را نیز آغاز کرده‌ایم.
محمدی ادامه داد: معتقدیم هرچه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت انجام دهیم، بازهم به کار بیشتری نیاز است، در سند تحول بنیادین، آنچه که در ماموریت سند متصور می‌شویم، رساندن دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: حیات طیبه یعنی زندگی توام با آرامش و آسایش، یعنی زندگی توام با عزت نفس، زندگی توام با صداقت و امانت‌داری، زندگی که بشر را به قرب الی‌الله برساند و این امر در زندگی شهدا رخ داد.
انتهای پیام

captcha