نیازمند اصلاح فضای مسموم تربیتی و اجتماعی جامعه با قرآن هستیم
کد خبر: 3771260
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تأکید کرد:

نیازمند اصلاح فضای مسموم تربیتی و اجتماعی جامعه با قرآن هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ علیرضا کاظمی با تأکید بر اینکه امروزه بیشتر از هر روز دیگر به توسل و تمسک به قرآن نیاز داریم، اظهار کرد: فضای پیچیده و مسموم تربیتی و اجتماعی در جامعه در فراروی فرزندان ما است و باید آنان را با حوزه قرآنی پیوند بزنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، در مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز که در مدرسه دخترانه حجاب منطقه ۱۳ تهران برگزار شد، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: اگر به آیات قرآن و روایات آن مراجعه کنیم، نشان می‌دهد تنها مسیری که می‌تواند ما را به قله‌های سعادت و آرامش برساند همراهی، انس و توسل به قرآن است. امروزه بیشتر از هرروز دیگر به توسل و تمسک به قرآن نیاز داریم، فضای پیچیده و مسموم تربیتی و اجتماعی در جامعه در فراروی فرزندان ما است و باید آنان را با حوزه قرآنی پیوند بزنیم.
وی ادامه داد: هراندازه می‌توانید قرآن بخوانید؛ این دستور قرآن است. قرآن منشأ خیر و برکت است و اثرات تکوینی و وزنی در زندگی ما دارد. اثرات قرآن این است که رمز و راز موفقیت در سلامتی، کسب‌وکار، جهاد فی سبیل الله با خواندن قرآن شکل می‌گیرد، بنابراین باید در قرآن تدبر کرد.
کاظمی با طرح این سؤال که چگونه می‌شود دانش‌آموزان، قرآنی تربیت شوند؟ افزود: امروزه قرآن در خانه‌های ما مهجور است. باید فضای خانه را معطر و نورانی به انوار قرآن کنیم تا فرزندانمان این‌گونه تربیت شوند و خود عامل و قاری قرآن باشیم.
دبیر شورای عالی نماز وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: انتظار دارم برای تحقق فرمایشات رهبری تمام مدیران تمام هم‌ وغم خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت در مدارس بگذارند و دانش‌آموزان در آن شرکت کنند‌.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش بیان کرد: ما به‌عنوان متولیان و مسئولان این امر باید تمهید مقدمات کنیم، اما فردی که می‌تواند بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس داشته باشد، مدیر است. مسابقات قرآن و حفظ جزء سی به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های محوری آموزش‌وپرورش و یکی از بهترین راه انس با قرآن در سطح مدارس است. این موضوع نیاز به همت مدیران و معلمان مدارس دارد.
کاظمی جامعه سالم را در گرو تربیت دانش‌آموزان سالم و تربیت قرآنی آنان دانست و افزود: در این صورت است که جامعه طراز قرآنی شکل می‌گیرد.
آغاز این مراسم با تلاوت محمدرضا حاتمی، قاری نوجوان بود. پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، اجرای برنامه توسط سیدوحید مرتضوی، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما، پخش کلیپ هفته قرآن، همخوانی گروه تواشیح دانش‌آموزان دختر، رونمایی از برنامه صبح‌گاه رادیو قرآن، معرفی فعالان طرح ملی حفظ قرآن شهر تهران و بازدید از روند مسابقات مدرسه از دیگر بخش‌های این مراسم نمادین بود.
انتهای پیام

captcha