معلمان، افسران جنگ نرم هستند
کد خبر: 3771273
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

معلمان، افسران جنگ نرم هستند

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه معلمان، افسران جنگ نرم هستند، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در طول چهل سال پیروزی انقلاب، تلاش زیادی انجام داده که در این زمینه، افزایش نرخ باسوادی در کشور سه برابر میانگین جهانی است.

معلمان، افسران جنگ نرم هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور‌ ظهر امروز، 19 آذر‌ماه در یادواره شهدای سوادآموزی استان، با بیان اینکه اگر در کشوری هرکس کار خود را به خوبی انجام دهد، پیروزی حتمی است، افزود: باید بدانیم که دفاع همچنان باقی بوده و آن زمان کشور درگیر جنگ سخت بود و اکنون نیز زمان جنگ نرم است که افسران و فرماندهان این جنگ معلمان هستند.
وی ادامه داد: یادواره شهدا، محل رفت‌وآمد شهدا بوده و به نظر می‌رسد که آنها دست خالی نمی‌روند و حاجات مومنان را به سوی خداوند خواهند برد، چرا که آنان مهمان خداوند هستند و حاجات ما را برآورده می‌کنند.
باقرزاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و مسئله تکریم شهدا و جایگاه آنآن که کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: ما به هر نحوی می‌توانیم با زنده نگهداشتن یاد شهدا ولو با عکسی در مغازه یاد آن عزیزان را گرامی بداریم و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند که هرکس یاد شهدا را کمرنگ کند، به انقلاب خیانت کرده است.
وی جنگ تحمیلی هشت ساله ایران را جز جنگ‌های طولانی دنیا برشمرد و یادآور شد: این جنگ از جمله جنگ‌هایی بود که حتی عدالت نیز در آن رعایت نشده بود و کشور ما با 32 کشور که با کشور بعثی عراق همکاری می‌کردند، می‌جنگید.
باقرزاده گفت: طی هشت سال جنگ تحمیلی ما قریب به 200 هزار شهید، 40 هزار آزاده و 140 هزار جانباز داشتیم که آمار بسیار قابل‌توجهی بوده و در این میان آنچه که خیلی مهم است این است که از اول قاجاریه تا انقلاب هر وقت جنگ شده بخشی از کشور را از دست داده‌ایم و این جنگ تنها جنگی بود که حتی یک وجب از کشور را نیز از دست نداده و تمامیت ارضی را حفظ کردیم.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از خانواده 6 شهید سوادآموزی آذربایجان غربی، شهیدان رحمتی، مختارپور، قلندری، رضوان‌خواه، سلامت و نقی‌زاده تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha