اخلاق؛ وجه مشترک همه ادیان توحیدی
کد خبر: 3771367
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

اخلاق؛ وجه مشترک همه ادیان توحیدی

گروه معارف - امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: وجه مشترک همه ادیان توحیدی، اخلاق است؛ انسان با «اخلاق نیک» به الله تعالی می‌رسد؛ روز قیامت در ترازوی عدالت هیچ عملی به‌ اندازه اخلاق نیک، سنگین و وزین نیست.

اخلاق؛ وجه مشترک همه ادیان توحیدی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته در جمع دانشجویان اهل سنت سراوان، گفت: دین اسلام، آخرین، کامل‌ترین و زیباترین دین پروردگار است که برای ساختن انسان‌ها بهترین برنامه‌ها را دارد.
وی ادامه داد: برنامه‌های همه ادیان گذشته برای ساختن انسان‌ها بود تا آنان را از لحاظ «اعتقادی»، «اخلاقی» و «عملکرد» بسازد و به وارستگی و قرب پروردگار برساند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: دین اسلام آخرین دینی است که همه خوبی‌ها و زیبایی‌های ادیان گذشته را در خود دارد؛ برنامه‌ای که دین اسلام برای ساختن انسان دارد، هیچ فرهنگ و ملتی آن را ندارد.
وی افزود: وجه مشترک همه ادیان توحیدی، اخلاق است؛ انسان با «اخلاق نیک» به الله تعالی می‌رسد؛ روز قیامت در ترازوی عدالت هیچ عملی به‌اندازه اخلاق نیک، سنگین و وزین نیست.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: برخی اعمال عبادی همچون نماز، در ساختن اخلاق انسان نقش بسزایی دارند؛ چراکه انسان را از فحشا و منکر حفاظت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت یکی از آثار نماز، اخلاق نیکو است.
وی با بیان اینکه در برنامه رسالت پیامبر اکرم(ص) بعد از تلاوت قرآن، مهم‌ترین نکته تزکیه و اخلاق است، ادامه داد: خداوند می‌خواهد با تمام اعمالی که برای مسلمانان فرض کرده، اخلاق آنان را بسازد و تزکیه کند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: اگر انسان همه ویژگی‎ها و سرمایه‌های دنیا را داشته باشد، اما به فکر تزکیه خودش نباشد، دچار نقصان و زیان شده است؛ وقتی انسان ایمان را در قلبش می‌آورد و از لحاظ اعتقادی و اخلاقی خود را تزکیه و اصلاح می‌کند، آنگاه به وارستگی و سعادت می‌رسد.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه کشورهای غربی از لحاظ فناوری و تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند، اما از لحاظ اخلاقی سقوط کرده‌اند، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت حقیقی آن است که انسان از درون متحول بشود و به وارستگی برسد.

انتهای پیام

captcha