۲۱۰ گلزار شهدای یزد ساماندهی شدند/۶۳ گلزار؛ نیازمند ساماندهی
کد خبر: 3771394
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

۲۱۰ گلزار شهدای یزد ساماندهی شدند/۶۳ گلزار؛ نیازمند ساماندهی

گروه فرهنگی - مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا در استان بیان کرد: از ۳۲۷ گلزار شهدا در استان یزد نزدیک به ۲۱۰ گلزار ساماندهی شده و ۶۳ گلزار باید ساماندهی شود و تعدادی در دست اقدام است.

F

احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد در گفت وگو با ایکنا یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در استان نیز شورای توسعه استانی به ریاست استاندار محترم تشکیل شد.
وی ادامه داد: اولین جلسه این شورا برگزار و فعالیت‌هایی مدنظر قرار گرفت و شهرستان ها و فرمانداران نیز درگیر شدند و فعالیت ها در کل استان با مصوباتی تشریح شد که البته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت همگان را می طلبد.
ابراهیمی با اشاره به طرح سپاس در استان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده شهدا این طرح در استان در حال اجراست.
وی از برگزاری بالغ بر دو هزار یادبود و یادواره شهدا در استان خبر داد و مردمی بودن را شاخصه اصلی این یادواره‌ها و یادبودها برشمرد.

ساماندهی 210 گلزار شهدا در استان یزد
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا در استان بیان کرد: از 327 گلزار شهدا در استان یزد نزدیک به 210 گلزار ساماندهی شده و 63 گلزار باید ساماندهی شود و تعدادی در دست اقدام است .
وی ادامه داد: 90 درصد گلزار شده در استان مسقف هستند و تاکنون 12 میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا هزینه شده است.
ابراهیمی از چاپ کتب وصیت نامه و زندگی نامه شهدا خبر داد و گفت: از چهار هزار شهید استان حدد 2700 وصیت نامه داریم که در مجموعه 27 جلدی تدوین خواهد شد و در حال حاضریک جلد چاپ شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه کل جامعه ایثارگران در زمینه قرآن درگیر هستند، اظهار کرد: این موضوع نقطه قوتی است برای این سازمان و در این زمینه افرادی هستند که توانستند در کشور دارای رتبه باشند.
ابراهیمی گفت: به عنوان مثال در مسابقات قرآن کریم سال گذشته ۱۱ رتبه قرآنی توسط یزدی‌ها در کشور کسب شد که برادران شش رتبه برتر و خواهران پنج رتبه برتر را به دست آوردند.
وی تشکیل شورای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در این اداره‌ کل را یادآور شد و بیان کرد: این شورا در مرکز استان با حضور دستگاه‌های ذی ربط تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز کمیته ای بدین منظور راه‌اندازی که در زمینه قرآنی فعالیت دارند.
راه‌اندازی اپلیکیشن شهدای یزد
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از راه‌اندازی اپلیکیشن شهدای یزد خبر داد و بیان کرد: اطلاعات شهدای شهرستان یزد جمع آوری شده و دیگر شهرستان‌ها در حال انجام است و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندانی که تمایل دارند وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30002526 اقدام کنند.
ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در مدارس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: قرائت وصیت نامه شهدا در صبحگاه مدارس و زنگ ایثار و شهادت از جمله این اقدامات است.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد ادامه داد: سال گذشته طرح دل نوشته ای به شهید در مدارس اجرا و دانش آموزان در این طرح مشارکت خوبی داشتند و در این راستا تعدادی از دل نوشته دانش آموزان برگزیده کشوری شد.
ابراهیمی برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد و تصریح کرد: یادواره شهدا در مدارس به صورت خودجوش و مردمی در تعدادی از مدارس به صورت سالانه در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha