تهیه سند توسعه و پیشرفت لرستان
کد خبر: 3771442
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

تهیه سند توسعه و پیشرفت لرستان

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که سند توسعه و پیشرفت لرستان توسط اعضای برجسته هیئت علمی استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان تهیه شده است، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی در لرستان مطلوب بوده و این استان آماده سرمایه‌گذاری است.

تهیه سند توسعه و پیشرفت لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان شامگاه دوشنبه، نوزدهم آذرماه در همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، با تاکید بر این‌که آن‌چه انسان را می‌تواند به رشد و پیشرفت برساند؛ همت بلند، دوراندیشی و توکل بر خداست، گفت: باید برای سال‌های آینده لرستان برنامه‌ریزی بلندمدت کرد.

وی با بیان این‌که توسعه ناظر به کمیت است و رشد و پیشرفت ناظر به کیفیت، عنوان کرد: اگر در برگزاری این‌گونه جلسات رشد و پیشرفت می‌بینید ادامه دهید.

میرعمادی با تاکید بر این‌که رشد لرستان به سه عامل بستگی دارد، افزود: اراده قوی و انگیزه خالص یکی از این عوامل است؛ به‌طوری‌که اگر طرح و پروژه‌ای توسط مخالفان ما مطرح شد، حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اتحاد و همدلی، اخوت و برادری و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها را دومین عامل پیشرفت و رشد لرستان دانست و افزود: قطعاً نفی هر ظرفیتی باعث عقب‌ماندگی است.

وی تأکید کرد: کار و تلاش و روحیه جهادی مسئولان سومین عامل رشد استان است.

میرعمادی با اشاره به این‌که سند توسعه و پیشرفت لرستان توسط اعضای برجسته هیئت علمی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان تهیه شده است، ادامه داد: زیرساخت‌های فرهنگی در لرستان مطلوب بوده و این استان آماده سرمایه‌گذاری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که باید در کنارتوسعه دانش‌بنیان، به توسعه فرهنگی نیز اهتمام ورزید، تصریح کرد: استفاده از نیروهای لایق، پرتوان و جوان برای پیشرفت و توسعه استان یک ضرورت است.

استفاده از نقاط قوت فرهنگ عشایری برای حل معضلات

سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در این همایش اظهارکرد: اعلام وجود منابع، پتانسیل‌ها، امکانات و مشکلات هرچند لازم هست ولی کافی نیست بلکه باید هر چه سریع‌تر به سمت ارائه و اجرای راهکار حرکت کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ لری و عشایری علی‌رغم غنای زیاد دارای کاستی‌هایی نیز هست که باید پیرایش شود و از نقاط قوت آن جهت حل معضلات و مشکلات استفاده کنیم.
خادمی اضافه کرد: متخصصین و نخبگان لرستان در تهران باید به کمک بیایند و از ظرفیت‌های آن‌ها جهت توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود.
استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به این‌که استان لرستان دارای دو محصول استراتژیک آب و منابع طبیعی است، به‌طورقطع عقب‌ماندگی‌های گذشته خود را جبران خواهد کرد.
خادمی با بیان این‌که گفت‌وگو خوب است ولی صرفاً در گفت‌وگو ماندن مطلوب نیست، اضافه کرد: مشکل مدیران استانی در حوزه‌های مختلف در استان ندانستن مشکلات نیست بلکه نتوانستن است.لذا انتظار می‌رود صاحب‌نظران و نخبگان لرستان در این جهت به مدیران استان راهنمایی و مشورت و کمک دهند.

خادمی گفت: در شرایط کنونی و ویژه اقتصادی کشور، ضمن ضرورت پیگیری سایر روش‌های تأمین سرمایه، اساسی‌ترین و بهترین راه توسعه سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از سرمایه‌ها و پس‌اندازهای داخلی و بومی استان است.
وی بیان کرد: در بدو ورود به استان نسبت به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری حدود ۱۲۰ طرح کلیدی و اثرگذار اقدام کردیم و به جد پیگیر روند پیشرفت و اجرای آن‌ها هستیم.
استاندار لرستان اظهار کرد: اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته به‌طوری‌که تعداد زیادی از آن‌ها در شرف بهره‌برداری و افتتاح است.
خادمی یادآور شد: در اقدام بعدی برنامه سالیانه‌ای برای تمام حوزه‌ها پیش‌بینی کردیم تا از این طریق بتوانیم روند پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها را رصد کنیم.
استاندار لرستان پیشنهاد کرد کمیته‌های تخصصی تشکیل شوند تا در آن‌ها از نظرات فعالان و صاحب‌نظران بخش‌های مختلف جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده شود.

انتهای پیام

captcha