چیستی و طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتال و آینده این عرصه+ اینفوگرافی
کد خبر: 3771444
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

چیستی و طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتال و آینده این عرصه+ اینفوگرافی

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار دو اینفوگرافی، چیستی و طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتال و آینده این عرصه را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا؛ سیدمرتضی موسویان، رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتشار دو اینفوگرافی از مجموعه محتوای منتشر شده در کتاب خود با عنوان «آینده‌پژوهی رسانه‌های دیجیتال»، چیستی و طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتال و آینده این عرصه را تشریح کرد.

بنا‌بر این گزارش، کتاب «آینده‌پژوهی رسانه‌های دیجیتال نسل آتی با هدف سیاست‌گذاری»  با بررسی طیف گوناگونی از پیشران‌ها و شناسایی تاثیرات آن‌ها سعی در ارائه چارچوب فکری اولویت‌دار برای نهاد‌های سیاست‌گذار و اجرایی کشور داشته است. شناسایی و تحلیل اثرات این پیشران‌ها کمک می‌کند تا سیاست‌گذاران این حوزه ریشه‌های اصلی توسعه کشور در حوزه رسانه‌های دیجیتال را شناسایی نموده و با متمرکز ساختن منابع به تقویت این حوزه‌ها بپردازند.
 
چیستی و طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتال و آینده این عرصه
چیستی و طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتال و آینده این عرصه

در بخشی از این کتاب آمده است: «همان‌گونه که ملاحظه شد پیشران‌های متعددی بر حوزه رسانه دیجیتال اثر می‌گذارند که البته به طرز غیرقابل‌انکاری با یکدیگر گره نیز خورده‌اند. با توجه به نتایج به دست آمده: کلیدی‌ترین پیشران حوزه رسانه دیجیتال، فناوری‌های سیار محسوب می‌شود؛ این پیشران کلیدی روند‌های همه‌گیر شدن گوشی‌های تلفن همراه، هوش بی‌سیم و فناوری شناسایی به کمک امواج رادیویی را در خود جای داده است.
http://164.138.18.205/DataBase/BookImages/97/97306005.jpg

در سالیان اخیر کاربرد فناوری‌های سیار بسیار توسعه داشته است. به‌عنوان مثال؛ در سال ۱۳۹۲ تعداد تلفن‌های همراه هوشمند دو میلیون دستگاه بود؛ اما در سال ۱۳۹۵ این تعداد به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه افزایش یافت. به عبارتی طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ شاهد افزایش ۹۸ میلیونی تعداد گوشی‌های هوشمند در ایران بوده‌ایم (خبرگزاری دانشجویان ایران، ۱۳۹۵). پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به زودی تمام جمعیت کشور حداقل یک دستگاه سیار داشته باشند. همزمان با توسعه فناوری‌های سیار؛ فناوری‌های جانبی پشتیبان آن مانند نسل‌های جدید و پرسرعت اتصال به شبکه نیز توسعه داشته و روز به روز بر تعداد افرادی که از رسانه‌های دیجیتال بدین طریق بهره می‌برند افزوده می‌شود.»

انتهای پیام
captcha