مانور پدافند غیرعامل روستایی در اسدآباد برگزار شد
کد خبر: 3771451
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

مانور پدافند غیرعامل روستایی در اسدآباد برگزار شد

گروه فرهنگی - نخستین مانور پدافند غیرعامل تخلیه، پناه‌گیری و تخلیه روستایی در روستای ولی‌آباد اسدآباد با مشارکت اهالی روستا و ادارات خدمت‌رسان و اعضای کارگروه پدافند غیرعامل و با حضور مسئولان شهرستان انجام شد.

نخستین مانور پدافند غیرعامل در اسدآباد برگزار شد

به گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا اعتصام رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد امروز 20 آذر ماه در نخستین مانور پدافند غیرعامل تخلیه، پناه‌گیری و تخلیه روستایی در روستای ولی آباد اسدآباد، گفت: با هدف کاهش خسارت و نهادینه کردن بحث پدافند غیرعامل نخستین مانور پدافند غیرعامل در راستای پناه‌گیری و تخلیه روستایی در روستای ولی‌آباد اجرا شد که این مانور بی‌نظیر نخستین مانور اجرا شده در سطح استان و غرب کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: امروزه پدافند غیرعامل دارای جایگاه ویژه‌ای است، به همین منظور تصمیم بر اجرای مانور پدافند غیرعامل با جامعیت اهالی روستای ولی‌آباد در شهرستان اسدآباد گرفتیم.
اعتصام افزود: در مواقع سوانح و حوادث امکانات امدادی به ندرت کامل بوده و شاید پوشش زیادی در این مواقع نداشته باشد که در این شرایط مردم در ابتدای صحنه از نقش موثری در مدیریت و کاهش خسارت برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه تمامی اعضا و مردم روستا آموزش‌های لازم در این رابطه را توسط هلال احمر فراگرفتند، بیان کرد: در این مانور تمام اهالی روستا در منازل خود نسبت به خروج امن از منزل و پناه‌گیری اقدام کرده تا نیروهای امدادی برای کمک به آنان برسند.
رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد با اشاره به اینکه روستائیان به ایمن‌سازی محل از قبیل بستن شیر گاز و کنتور برق توصیه شدند و اهالی روستا نسبت به این امر دسترسی پیدا کردند، یادآور شد: امیدواریم این طرح به عنوان یک طرح موفق و الگو برای استان و حتی کشور مورد استفاده قرار گیرد و بتوانیم در راستای پدافند غیر عامل یک حرکت خوب و چشگیری ایجاد کنیم.
اعتصام در ادامه با بیان اینکه در اسدآباد دوره های آموزشی پدافند غیرعامل بر اساس سهمیه‌ای که استان مشخص کرده به صورت مرتب و مدون برقرار است، گفت: دوره‌های آموزشی همگانی نیز در سطح ادارات و مدارس و دانشگاه‌های شهرستان به صورت مرتب و مستمر برگزار شده و منع و محدودیتی برای آن وجود ندارد و در صورتی که هر ارگانی در هر مقطع و هر کجا نیاز به اجرای برنامه و آموزش همگانی داشته باشد هلال احمر آمادگی لازم در رابطه با آموزش همگانی از صفر تا 100 را خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha