کودک همسری؛ یکی از آسیب‌های موجود در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3771476
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

کودک همسری؛ یکی از آسیب‌های موجود در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات در کشور مسئله کودک همسری و ازدواج دیر هنگام جوانان بوده و با توجه به این که خراسان‌شمالی یکی از نقاط آسیب در بحث کودک همسری است، اجرای طرح آموزش مهارت‌های ازدواج الزامی بوده و می‌تواند در کاهش آمار کودک همسری مؤثر باشد.

کودک همسری یکی از آسیب‌های موجود در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، فرحناز مینایی‌پور، مشاور وزیر آموزش و پرورش شب گذشته، 19 آذر در کارگروه بانوان و خانواده استانداری در بجنورد با اشاره به تصویب طرح آموزش مهارت‌های ازدواج در خراسان‌شمالی اظهار کرد: ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه بر اصل تحکیم بنیان خانواده تأکید شده و اهمیت این موضوع تا حدی بوده که این مسئله در قوه قضاییه، کمیسیون فرهنگی و فراکسیون مجلس و نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و طرح‌ها و اقداماتی انجام شده است.
وی افزود: یکی از مشکلات در کشور مسئله کودک همسری و ازدواج دیرهنگام جوانان بوده و با توجه به این که خراسان‌شمالی یکی از نقاط آسیب در بحث کودک همسری است، اجرای این طرح الزامی بوده و می‌تواند در کاهش آمار کودک همسری مؤثر باشد.
مینایی پوربیان کرد: در اجرای این طرح باید آموزش‌های لازم به اولیای دانش آموزان، مسئولان مدارس و معتمدان مناطق آسیب ارائه شود. امیدواریم با تخصیص یک میلیارد ریال اعتباربه این طرح دیگر شاهد نام خراسان‌شمالی در مباحث آسیب‌ها نباشیم که البته سازمان برنامه و بودجه و استانداری باید جدی‌تر به این موضوع ورود پیدا کنند زیرا بودجه وزارت آموزش و پرورش کافی نیست.
مینایی‌پور در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح تئاتر شورایی برای کودکان سنین ابتدایی در مناطق در معرض آسیب نیز استقبال کرد، گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم شاهد کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان و پویایی مدارس باشیم.
محمود ثمینی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی نیز با تأکید براهمیت طرح مهارت‌های ازدواج در استان گفت: اگر آموزش و پرورش درست، قوی و سالمی داشته باشیم، بدون شک همه بخش‌های کشور سالم و درست خواهد بود.
وی افزود: اجرای طرح مهارت‌های ازدواج یک الزام و ضرورت است و باید در این خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم انجام گیرد و از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم تکالیف خود را در این بخش اجرایی کنند.
وی درخصوص طرح بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار نیز اظهار کرد:سازمان تامین اجتماعی باید کمک‌های قابل توجهی در این حوزه انجام دهد تا اقبال در این زمینه افزایش یابد و همه افراد مطلع و آگاه شوند.
انتهای پیام

captcha