آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3771499
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور، اسفندماه سال‌ جاری در استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این آزمون در سه گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته برگزار می‌شود.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هفدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور، اسفندماه سال‌جاری در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این آزمون در سه گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این آزمون در گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با 7 رشته و گروه الکترونیکی نیز با سه رشته، اسفندماه سال جاری در استان برگزار خواهد شد که آزمون حفظ بصورت شفاهی و کتبی و آزمون مفاهیم بصورت کتبی خواهد بود.
محمودی با اشاره به اینکه آزمون الکترونیکی در سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن خواهد بود، خاطرنشان کرد: در گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) نیز شرکت‌کنندگان در بخش تدبر در قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در بخش حفظ و در گروه اول در سه سطح حفظ جز 30 قرآن کریم که در راستای اجرای طرح بشارت 1452 است، رقابت می‌کنند که در سطح اول و بصورت شفاهی در بخش خردسالان از سوره‌های ناس تا زلزال، در سطح دوم و بصورت شفاهی برای دانش‌آموزان در مدارس از سوره‌های ناس تا طارق و در سطح سوم برای بزرگسالان، حفظ کل جز 30 خواهد بود.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: شرکت‌کنندگان در بخش حفظ در بخش‌های حفظ جز اول، حفظ 3 جز، حفظ 5 جز، حفظ 10 جز، حفظ 15 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.
وی یادآور شد: رشته‌های الکترونیکی روزهای 1 و 2 اسفندماه، آزمون کتبی 9 اسفند، رشته‌های شفاهی 11 و 16 اسفند و 18 الی 23 اسفندماه نیز دانش‌آموزان کل پایه مقاطع تحصیلی در بخش جز 30 قرآن کریم در مدارس برگزار خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه نمره قبولی برای آزمون کتبی بالای 70 است، تصریح کرد: در بخش شفاهی نیز نمره قبولی بالاتر از 75 و در بخش الکترونیکی نیز نمره قبولی برای شرکت‌کنندگان بالاتر از 70 است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3500 نفر از استان در شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده بودند، بیان کرد: در سال 95، آذربایجان غربی با شرکت بیش از 6 هزار نفر از کارکنان استان در این دوره از مسابقات مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده بود.
انتهای پیام

captcha