تشریح فعالیت‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران
کد خبر: 3771525
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

تشریح فعالیت‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با بیان عناوین روزهای هفته قرآن، عترت و نماز برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران
محمود تنها، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران  در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به اینکه ۲۴ تا ۳۰ آذرماه به عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام‌گذاری شده است، گفت: هر سال در این هفته با برگزاری مسابقات قرآن حال و هوای خاصی در مدارس حاکم می‌شود. 

وی تعمیق و توسعه  فرهنگ غنی قرآن کریم، عترت و نماز را زمینه‌ساز انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با سرچشمه‌ی زلال معارف غنی قرآن کریم، اهل بیت(ع) و مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان در برابر تهاجم فرهنگی غرب دانست و افزود: رجوع به قرآن درس و راه زندگی را می‌آموزد و هرکس آموخته‌ها را به‌کار گیرد در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.

تنها اظهار کرد: در هفته قرآن محافل انس با قرآن با عنوان «زیبایی‌های بی‌پایان» با حضور کاروان قرآنی نور متشکل از اساتید و قاریان و حافظان برتر فرهنگی و دانش‌آموزی استان با محوریت دارالقرآن‌های کریم‌ با مدیریت مهرداد اسماعیل‌زاده، قاری و حافظ کل قرآن و مدیر دارالقران محمود‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره «چراغ راه» در مدارس شبانه‌روزی با محوریت نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) در قالب‌های تصویرآفرینی‌نامه، پیام نامه، دلنوشته دانش‌آموز، خوشنویسی به خط نستعلیق  برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: دیدار با ائمه جمعه شهرستان و مناطق و برنامه‌ریزی جهت شرکت در نماز جماعت مدارس، برگزاری گفتمان‌های دینی و بهره‌گیری از مبلغان توانمند و دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، برگزاری کیفی نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده مطهر با موضوع قرآن، عترت و نماز از جمله فعالیت‌های این هفته است.

وی افزود: حضور فعال دانش‌آموزان و اولیا در نماز جمعه 30 آذر و تشریح فعالیت‌های سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در مصلی‌های نماز جمعه با حضور رؤسا یا معاونان ادارات، تجلیل از مفاخر قرآنی  با حضور امام جمعه و مسئولان در نماز جمعه آن روز، تجلیل و تقدیر از امام جماعت و همکاران فعال در حوزه قرآن عترت و نماز ادارات و ... از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.

تنها با بیان اینکه میهمان ویژه استانی در هفته قرآن، عترت و نماز جهت اجرای بهتر جشن عبادت حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو است، اظهار کرد: برگزاری با‌شکوه جشن عبادت به صورت مدرسه‌ای و متمرکز، اجرای برنامه‌هایی در راستای تبیین بحث تقلید و مرجعیت و آشنایی دانش‌آموزان با موضوع و آموزش عملی نماز برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.
وی برگزاری سلسله جلسات تبیین کتاب‌های پژوهش‌های قرآن، عترت و نماز را یکی از برنامه‌های هفته قرآن برشمرد و افزود: این نشست‌ها در راستای ارتقای سطح دانش و بینش فرهنگیان و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی ‌میان گروه‌های مختلف به‌ویژه جامعه فرهنگیان برگزار شده و توسعه فضای نگارش و تألیف و خلق اثر؛ ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت ارائه نکات علمی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف علمی و فرهنگی را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران گفت: از آنجایی که بهترین شیوه برای نشر مفاهیم قرآن، کاربردی کردن آموزه‌های دینی است، باید شیوه‌هایی به‌کار گرفته شود تا همه بتوانند آیات الهی را درک و به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه نقش بسزایی در اعتلای فعالیت‌های قرآنی دارد، افزود: برگزاری سلسله نشست‌های نسیم هدایت  با شرکت صاحب‌نظران فرهنگی در جهت پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات فکری و فرهنگی جامعه در راستای ایجاد فرصت مناسب برای بیان سؤالات و دیدگاه‌ها درباره موضوعات مختلف فرهنگی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.

تنها اظهار کرد: در این هفته نمایشگاه قرآن و عترت با آثار هنری، تجسمی و خطاطی، ناشران و هنرمندان قرآنی دانش‌آموزی و فرهنگی در حوزه قرآن و عترت  و با محوریت آثار جشنواره همای رحمت و گلدسته‌های سرو  در دارالقران، هنرستان و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری طرح سراسری حفظ جز 30 قرآن کریم در قالب جشنواره نورمبین، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها از دیگر فعالیت‌های این هفته است.

تنها با اشاره به عناوین روزهای هفته قرآن، عترت و نماز امسال، بیان کرد: ‌24 آذرماه مدرسه كانون تربیت اسلامی، وحدت و همدلی، آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهي،  يك شنبه 25 آذر فرهنگ انتظار و مهدویت برگزاری جلسات مهدویت و گفتمان‌های دینی و امام‌شناسی در مدارس، كانون‌ها و مراکز دارالقرآن الکریم، دوشنبه، 26 آذر ولايت و ولايت پذيري مرجع شناسي و ديدار با علماي ديني، سه شنبه 27 آذر حفظ قرآن کریم مطالبه مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، برگزاری محافل همخوانی حفظ جزءسی قرآن در مدارس و ادارات از عناوین مهم هفته قرآن عترت آموزش و پرورش مازندران است.

وی اظهار کرد: چهارشنبه، 28 آذر تجليل از  نخبگان قرآن، عترت و نماز تقدیر از دانش‌آموزان برتر و خیرین قرآن، عترت و نماز، پنج‌شنبه 29 آذر سبک زندگی قرآنی، پيام شهدا برگزاري نمایشگاه‌های موضوعی فعالیت‌ها و حضور در مزار شهدا، جمعه 30 آذرماه نماز جمعه؛ خانواده و تربيت ديني حضور باشكوه دانش‌آموزان به همراه اولیاء و مربيان در نماز جمعه از دیگر عناوین مهم هفته قرآن عترت آموزش و پرورش مازندران است.

انتهای پیام

captcha