تاریخ کربلا را برای پاسداشت خون شهدا به دقت مرور کنیم
کد خبر: 3771527
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
شیخ فهیمی:

تاریخ کربلا را برای پاسداشت خون شهدا به دقت مرور کنیم

گروه فرهنگی ـ امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس گفت: اگر واقعا خون شهدا را پاس می‌داریم تاریخ دردناک کربلا را یک بار دیگر به دقت مرور کنیم تا بفهمیم که چقدر شرمنده این شهدا و شهدای اسلام هستیم.

تتت

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا از خوزستان به مرز بین‌المللی شلمچه، شیخ محمدصدیق فهیمی، امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس در مراسم استقبال از پیکرهای 72 شهید دوران دفاع مقدس که امروز 20 آذرماه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد کشور شدند، گفت: اگر می‌خواهیم پیرو شهدا باشیم متعهد شویم که مثل امروز که در جایی حضور پیدا کردیم که الله دوست دارد همیشه در مکانهایی باشیم که خداوند دوست دارد بندگان خود را در آنجا ببیند. یقین بدانید هیچ‌گاه از حضورتان در اینجا پشیمان نخواهید شد و مطمئنم که امروز در دفتر اعمال ما در روز قیامت ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) آرزوی شهید این است: «ما مِن نفسٍ‏تَموتُ لها عندَاللّه خَیرٌ یَسُرُّها أ نّها تَرجِعُ إلی الدنیا ، ولا أنَّ لها الدنیا وما فیها، إلاّ الشهیدَ ؛ فإنّهُ یَتَمَنّی أن یَرجِعَ فَیُقتَلَ فی الدنیا ؛ لِما یَری مِن فَضلِ الشهادَةِ‎؛ هیچ کس نیست که پس از مرگ نزد خداوند از خیر بهره‌‏مند باشد و در عین حال خوش داشته باشد که به دنیا برگردد، گرچه همه دنیا به او داده شود، مگر شهید که چون فضیلت شهادت را می‏‌داند، آرزو می‏‌کند برگردد تا دوباره در دنیا کشته شود.» این امر به دلیل برتری است که شهدا در شهادت دیده‌اند.

شیخ فهیمی با بیان اینکه در نزد خداوند یک قطره اشک که بنده برای خوف از خدا می‌ریزد و یکی قطره خونی که از شهید ریخته می‌شود بسیار دارای عزت است، اظهار کرد: اگر ما واقعا خون شهدا را پاس می‌داریم تاریخ دردناک کربلا را یک بار دیگر به دقت مرور کنیم تا بفهمیم که چقدر شرمنده این شهدا و شهدای اسلام هستیم.

انتهای پیام

captcha