خروجی شرایط اقتصادی امروز در دستگاه قضایی پدیدار شده است
کد خبر: 3771547
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
القاصی‌مهر:

خروجی شرایط اقتصادی امروز در دستگاه قضایی پدیدار شده است

گروه اجتماعی ـ رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به مشكلات اقتصادی كنونی گفت: خروجی شرایط اقتصادی امروز جامعه و فشارهای ناشی از آن متاسفانه در دستگاه قضایی پدیدار شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از دادگستری فارس، علی القاصی‌مهر، رئیس كل دادگستری فارس در حاشیه حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی با اشاره به اینکه خروجی شرایط اقتصادی امروز جامعه و فشارهای ناشی از آن متأسفانه در دستگاه قضایی پدیدار شده است، گفت: علی‌رغم همه نارسایی‌ها و کمبودهای موجود به لحاظ نیروی انسانی و امکانات همکاران قضایی و اداری با تمام وجود و روحیه جهادی و حساسیت و پشتکار وافر به ارائه خدمت قضایی مشغول در این مسیر گام بر می‌دارند.
رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از امنیت امروز استان حاصل تلاش قضات و کارکنان در مجموعه قضایی است گفت: با همین تلاش‌های شبانه‌روزی است که امنیت نسبی مناسب و قابل قبولی برقرار است و به واقع می‌توان مجموعه قضایی را در زمره فعال‌ترین، پیگیرترین و پاسخگوترین مجموعه‌های خدمت‌رسان تلقی كرد و به حمد الله از این حیث مجموعه قضایی استان فارس نیز به استناد آمارهای موجود کارنامه درخشانی دارد.
وی بیان كرد: در بحث مبارزه با اخلاگران نظام اقتصادی که در نتیجه فعالیت‌های این افراد معیشت مردم به مخاطره افتاده است نیز مجموعه قضایی در سطح ملی و استانی وظایفی را که به حکم قانون به این مجموعه محول شد به خوبی به سرانجام رساند به نحوی که برخورد قاطع، سریع و انقلابی دادگستری استان با این اخلاگران اقتصادی رضایتمندی کم نظیر عمومی را در پی داشت.
القاصی‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات اقتصادی و افزایش نامتوازن زندانیان مهریه در استان فارس کاهش 70 درصدی این زندانیان را نتیجه تلاش‌های قضات و کارکنان مجموعه در اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه ارزیابی کرد.
رئیس كل دادگستری فارس گفت: این موضوع تنها یکی از ده‌ها موضوعی است که در نتیجه کارکردهای اقتصادی و اجتماعی مطالبات مردمی و بار سنگین پاسخگویی به آن را به سمت دستگاه قضایی هدایت می‌کند که با تلاش شبانه‌روزی و جدیت قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان گام‌های مثبتی در مسیر کاهش زندانیان این حوزه برداشته شد.
انتهای پیام

captcha