بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است
کد خبر: 3771576
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
حجت‌الاسلام رئیسی:

بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است

گروه سیاست و اقتصاد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است و خون شهدا نیز همانند خون امام حسین(ع) جهل‌زدایی کرد.

بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی‌، تولیت آستان قدس رضوی امروز، 20 آذرماه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی، اظهار کرد: انسان وقتی در زندگی اجتماعی به جایگاه کرامت و بزرگواری می‌رسد که بر تمام هواهای نفسانی خود مسلط شود و خدا در زندگی‌اش جای داشته باشد. 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیشوایان و امامان مقام کرامت داشتند و خداوند آن‌ها را به عالی‌ترین مقام که شهادت بود، نائل کرده است.

رئیسی با بیان اینکه هر کسی که خونش به ثارالله متصل شد خود خداوند متعال خون‌خواه آن است و خدا همانطور که از خون امام حسین(ع) نگذشت، از خون هزاران شهید در جهان اسلام نمی‌گذرد، اظهار کرد: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا نام حسین(ع) و کربلای حسین(ع) را محو کنند اما روز عاشورا تبلور عاشوراییان شد.

وی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) در عالم جهل‌زدایی کرد، بیان کرد: پرچم شهادت در تمام نسل‌ها و عصرها در زندگی و خانواده شهدا برافراشته است و این پرچم هیچ وقت محو نخواهد شد و اجازه نمی‌دهد سخنی بر خلاف مسیر شهید بر زبان جاری شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است و خون شهدا نیز همانند خون امام حسین(ع) جهل زدایی کرد.

رئیسی اظهار کرد: فرهنگ شهادت به ما می‌آموزد که مقابل دشمنان تسلیم نشویم و به داشته‌های خود تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی از امتیاز غیرتمندی، دلدادگی به نظام و ولایت برخوردار هستند، ادامه داد: نرخ جرم در خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ در میان سایر استان‌های کشور است و رمز این پایین بودن نرخ جرم در فرهنگ، تدین و دینداری مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: نمی‌توان در فضایی که به عطر شهدا معطر است حرف و سخن از استکبار و استعمار به جای آزادی، وادادگی به جای اتکای به فرهنگ غنی کشور و کوتاه آمدن و تسلیم آمدن در مقابل هجوم دشمنان گفت.

رئیسی یادآور شد: خانواده شهدا بدانند در تمام نسل‌ها پرچم شهادت در زندگی شما و خانواده شما برافراشته است و این پرچم برافراشته هیچ زمانی از زندگی شما محو نخواهد شد.

انتهای پیام

captcha