فعالیت ۸۰ کلینیک سیار دنداپزشکی در مناطق محروم کشور
کد خبر: 3771581
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
تاج‌فرد خبر داد:

فعالیت ۸۰ کلینیک سیار دنداپزشکی در مناطق محروم کشور

گروه فرهنگی - دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت گفت: در حوزه دندان‌پزشکی ۸۰ کلینیک سیار در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته که سهم ایلام تاکنون ۱ دستگاه بوده که به‌زودی ۱ دستگاه دیگر اضافه خواهد شد و تاکنون در سراسر کشور یک میلیون نفر از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

فعالیت 80 کلینیک سیار دنداپزشکی در مناطق محروم کشور
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد تاج‌فرد، دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت امروز در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان بنیاد مستضعفان و بنیادعلوی در استان برای پربارتر کردن ارودهای جهادی، اظهار کرد: فعالیت‌ اردوهای جهادی وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی از سال 1396 وارد مرحله‌‌ جدیدی شده و با تاکیدات وزیر بهداشت فعالیت‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم وجود 200 هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: با حمایت‌های شایسته‌ وزیر بهداشت بیمارستان‌های صحرایی سیار در مناطق مختلف کشور به خدمت‌رسانی مشغول هستند و نکته جالب این است که این اردوها با 3 نفر شروع شد و امروز خادمان مردم در این عرصه به 400 نفر رسیده‌اند.
دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت با بیان اینکه در این اردوها چشم‌پزشکان و دندانپزشکان به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می‌کنند، ادامه داد: از فعالیت‌های دانشجویان نیز در این زمینه استقبال می‌شود اما کار اصلی درمان بر دوش اساتید و پزشکان دارای شماره نظام پزشکی است.
تاج‌فرد تصریح کرد: در حوزه دندان‌پزشکی 80 کلینیک سیار در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته که سهم ایلام تاکنون 1 دستگاه بوده که به‌زودی 1 دستگاه دیگر اضافه خواهد شد و تاکنون در سراسر کشور یک میلیون نفر از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مرکزی بین وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان تأکید کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه بخشی از تنگناهای موجود را برطرف و زمینه‌‌ خدمات بیشتر به نیازمندان را فراهم کند.
رضا ولیزاده، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با تشریح برخی از مشکلات در مناطق محروم استان، گفت: مطمئناً همکاری ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان می‌تواند به رفع این مشکلات کمک کند.
روح‌الله استاک، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز نقطه قوت اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی را به کار گرفتن تخصص خود برای رفع نیازهای اساسی مردم دانست و اظهار کرد: در این اردوها علاوه بر ارائه‌ خدمت به مردم روحیه‌ جهادی نیز نهادینه خواهد شد و دانشجویان با رعایت تمام ظرافت‌ها عملاً محیط کار را خواهند دید.
یوسف فریادی‌زاده، مدیر‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام، نیز با قدردانی از هماهنگی‌های به‌وجود آمده بین وزارت بهداشت و این بنیاد، گفت: استان ایلام نیازهای متعددی دارد که امیدواریم این همکاری‌ها به کم شدن این مشکلات در مناطق روستایی و محروم بینجامد.
در این نشست احمد محمدیان، مدیر طرح ملی آبادنی و توسعه بنیاد علوی در ملکشاهی گفت: این بنیاد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تاکنون در مناطقی مانند مانند قلعه‌گنج، چالدران و لنده به‌صورت پایلوت وارد شده و امروز در استان توسعه‌ ملکشاهی را هدف خود قرارد داده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در این زمبنه پای کار است، ابراز امیدواری کرد در این مسیر کمک‌های موثری انجام گیرد.
انتهای پیام
captcha