اجرای طرح آموزش مهارت‌های اولیه امدادی ویژه بانوان ایلام
کد خبر: 3771612
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
برای اولین بار در کشور انجام شد؛

اجرای طرح آموزش مهارت‌های اولیه امدادی ویژه بانوان ایلام

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام از اجرای طرح آموزش مهارت‌های اولیه امدادی ویژه بانوان ایلام خبر داد.

اجرای طرح آموزش مهارت‌های اولیه امدادی ویژه بانوان ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مریم شادیوند، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور طرح آموزش مهارت های اولیه امدادی (خودامدادی و دیگر امدادی ) توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری جمعیت هلال احمر استان، برای بیش از سه هزار نفر از اقشار  مختلف بانوان طی برنامه زمان‌بندی شده سه ماهه با نظارت کارشناسان بانوان فرمانداری ها در سطح ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی زنان در مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی از جمله زلزله با توجه به تعدد وقوع آن در سالهای اخیر برشمرد و افزود؛ این ظرفیت آموزشی و اختصاصی در جمعیت هلال احمر موجود است اما نکته قابل توجه تعامل بین دستگاهی و بستر سازی دفتر امور بانوان برای انتقال مهارت های خود امدادی و دیگر امدادی در یک برهه زمانی فشرده ۳ ماهه و برای ۳ هزار زن آن هم با تنوع در گروه های مختلف مخاطب طرح اعم از زنان روستایی، عشایری، دانش آموزان، زنان خانه دار، زنان شاغل اداری و... با حداقل هزینه است .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام تصریح کرد: شاید ماه ها طول بکشد تا این حجم از بانوان نسبت به موضوع توان افزایی خود برای مواجهه یک مشکل خارج از کنترل، حساس و سپس توانمند شوند اما با برنامه ریزی دفتر بانوان این ظرفیت در خور و تخصصی جمعیت هلال احمر به بستر جامعه و در بین خانواده ها کشانده شد و ۳ هزار زن به نمایندگی از ۳۰۰۰خانوار در سراسر استان در قالب این طرح از آموزش های ضروری و مهارتهای اولیه امدادی برخوردار شدند .
شادیوند استفاده از ظرفیت های بین بخشی موجود در دستگاه های اجرایی برای افزایش سطح دانش مهارت و آگاهی شهروندان (توانمندسازی مهارتی) به صورت هدفمند را ازجمله دستاوردهای مهم این طرح عنوان کرد.
انتهای پیام
captcha