امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمانی پررنگ‌تر تبدیل شود
کد خبر: 3771642
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمانی پررنگ‌تر تبدیل شود

گروه اجتماعی ـ دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح گفت: باید فضای امر به معروف و نهی از منکر را به یک گفتمان پررنگ‌تر تبدیل کنیم و هر کدام از نیروهای مسلح باید خود را در این زمینه مسئول بداند.

امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمانی پررنگ‌تر تبدیل شود(آمــــاده)

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار سرتیپ عبدالله محمودزاده دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح، امروز سه‌شنبه 20 آذرماه در همایش منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش در خوزستان با اشاره به تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در جلوگیری از گسترش زشتی‌ها و حل مشکلات، گفت: نیروهای مسلح، نیروهایی ارزشی، انقلابی و با روحیه جهادی هستند که در امنیت و حفظ مرزها سرآمدند و می‌توانند در مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه نیز پیشتاز باشند.

وی راه تحقق چنین هدفی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و با تأکید بر احیای این فریضه افزود: نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم این دوران را مدیریت کردند و اکنون هم می‌توان جامعه را مدیریت کرد تا یک محیط سالم اجتماعی داشتخ باشیم.

به گفته سردار سرتیپ محمودزاده، در امر به معروف و نهی از منکر عامل بودن خیلی زیبنده است ولی شرط نیست و اطلاع داشتن از معروف و منکر می‌تواند به امر و یا نهی منجر شود. باید فضای امر به معروف و نهی از منکر را به یک گفتمان پررنگ تر تبدیل کنیم و هر کدام از نیروهای مسلح باید خود را در این زمینه مسئول بداند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح باید با انگیزه و دلسوزی بیشتری فعالیت ها را پیش ببرند، گفت: نباید به کارهای انجام شده فعلی اکتفا کرد چون دشمنان هجوم بسیاری دارند و نباید لحظه‌ای غافل شد چون دشمنان و شیطان در یک قدمی ما قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح به فرمان مقام معظم رهبری ادامه داد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب هرچند که نیروهای مسلح همیشه باید آماده و مجهز باشند ولی دیگر جنگ سخت رخ نمی دهد و برنامه‌ریزی دشمنان بر جنگ نرم پایه ریزی شده و میلیاردها دلار برای آن هزینه می کنند تا اعتقادات و ذائقه مردم را تغییر دهند.

سردار سرتیپ محمودزاده با تأکید بر اینکه باید در مقابل هجوم فرهنگی دشمن هوشیار باشیم، تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که نیروهای انقلابی، فداکار و ایثارگر را ابتدا در میان اقشار تأثیرگذار و سپس در میان عامه مردم کمرنگ کند؛ اما این نقشه‌ها قطعا با هوشیاری ملت ایران نقش برآب خواهد شد.

انتهای پیام

captcha