شناخت؛ لازمه دستیابی به جامعه متعالی
کد خبر: 3771649
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

شناخت؛ لازمه دستیابی به جامعه متعالی

گروه فرهنگی ـ مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که برای رسیدن به کمال نیاز به تکیه‌گاه داریم، گفت: برای رسیدن به تکیه‌گاه باید به شناخت کافی دست ‌یابیم کمااینکه برای رسیدن به یک جامعه متعالی باید شناخت داشته باشیم.

ب

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام رمضان تیموری، ار مدرسان حوزه و دانشگاه امروز سه‎شنبه، 20 آذر در نشست «اخلاق روشنگری» که در دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی استان اظهارکرد: جلسات زیاد و بدون خروجی جامعه ما را زمین‌گیر کرده است.
وی افزود: امروز خانواده‌ها به‌واسطه وجود فضای مجازی به آشوب درونی مبتلا شده و نهادی ناآرام در وجود ما شکل‌گرفته است.
تیموری با بیان این‌که برای داشتن آرامش در زندگی باید تکیه‌گاه داشته باشیم، اظهارکرد: جامعه‌ای که بزرگ نداشته باشد المان اخلاقی در آن نیست.
این مدرس با تأکید بر این‌که برای رسیدن به کمال نیاز به تکیه‌گاه داریم، گفت: برای رسیدن به تکیه‌گاه باید به شناخت کافی دست ‌یابیم کمااینکه لازمه کمال برای رسیدن به یک جامعه متعالی باید شناخت داشته باشیم.
وی با بیان این‌که انسان‌هایی که می‌خواهند از کار شانه خالی کنند نوع نگاه‌شان به هنجار ناهنجار است، گفت: برای گریز از این مهم باید شناخت پیدا کنیم و از افرادی‌که این راه را طی کردند بپرسیم.
تیموری متأسفانه عدم وجود شناخت سبب شده که خودمان را متخصص همه کارها می‌دانیم، گفت: برای رسیدن به اهداف باید وظیفه خودمان را بشناسیم.

این کارشناس مذهبی گفت: در شناخت بیداری حرف اول را می‌زند. باید جنس اخلاقی ما از نوع بیداری باشد.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دین برای جلای روح و سلامت جسم دستورات لازم را دارد، گفت: قیام به وظیفه زمانی درک می‌شود که شناخت کافی داشته باشیم، متأسفانه دانشگاه و حوزه نتوانسته مسیر را خوب ترسیم کند البته در این راستا مشکلی با تخصص نداریم.
وی با بیان این‌که این نشست‌ها باید خروجی برای تحول داشته باشد، اظهارکرد: مشکلات ما به‌خاطر نبود شناخت است و زمانی به شناخت می‌رسیم که وظیفه خود را بشناسیم.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: خانواده که رکن اصلی و مجموعه‌ پویای جامعه بوده از اخلاق دور شده است.

انتهای پیام

captcha