فراخوان دومین جشنواره ملی «پوستر آیات» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 3771665
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

فراخوان دومین جشنواره ملی «پوستر آیات» در کردستان اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی «پوستر آیات» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ٢٤ دی لغایت ٢٥ بهمن ماه سال جاری در استان قم برگزار می‌شود.

فراخوان دومین جشنواره ملی «پوستر آیات» در کردستان اعلام شد

کامل گلباغی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی «پوستر آیات» در استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مشارکت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
وی افزود: فرهنگ‌سازی قرآنی و ارتقای آگاهی مردم به واسطه زبان هنر، بسط و گسترش فعالیت‌های متناسب با فرهنگ قرآن، تشویق و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار فرهنگی - هنری در حوزه قرآن و اهل‌بیت(ع)، ایجاد شرایط مناسب به منظور آموزش و حمایت از فعالیت‌های هنرمندان گرافیک فعال در عرصه قرآن، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط بیشتر هنرمندان با فعالان و موسسات قرآن و ناشران فعال در حوزه فرهنگ و داستان‌های قرآن، حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار هنری مرتبط با آیات قرآنی و ایجاد نگرش جدید در خلق آثار گرافیکی با بهره‌گیری از فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی از مهم ترین اهداف این جشنواره است.
گلباغی با اشاره به محورهای این جشنواره عنوان کرد: نشاط، امید و امیدبخشی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، همدلی، محبت و دوستی محورهای موضوعی جشنواره است و بخش‌های جشنواره نیز دو بخش رقابتی و ویژه خواهد بود.
وی با اشاره به آیین‌نامه و مقررات شرکت در جشنواره بیان کرد: شرکت در این جشنواره برای تمام علاقمندان آزاد و تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه در هر بخش حداکثر پنج اثر از هر هنرمند است.
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: هنرمندان باید اصل آثار خود را در ابعاد ٥٠ در ٧٠ سانتی‌متر با وضوح حداقل ٣٠٠Dpi با فرمت jpg مدل رنگی CMYK و جهت داوری در قطع A٤ با فرمت jpg با مدل رنگی RGB به همراه فرم ثبت‌نام به آدرس الکترونیکی(ayat.qom@farhangmail.ir) و یا به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید متن، شعر یا آیه مورد استفاده در اثر خود را به صورت خلاصه به همراه اثر ارسال کنند، اعلام کرد: هنرمندان می‌بایست با توجه به محورهای موضوعی جشنواره با استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و نیز با اقتباس از کتاب‌ها و متون تفسیری و مفهومی آن، نسبت به خلق آثار خود اقدام کنند.
گلباغی به تقویم برگزاری این جشنواره نیز اشاره و اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ٢٤ دی ٩٧ اعلام شده است که نمایشگاه آثار منتخبان و آیین اختتامیه این جشنواره همزمان با ١٨ تا ٢٦ بهمن ماه خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در قم، خیابان شهید لواسانی(ساحلی)، ساختمان شهید کمیلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاونت امور هنری، دبیرخانه جشنواره پوستر آیات ارسال و یا با شماره تلفن ٣٧٧٠٨٠٨٠ – ٠٢٥ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha