توانمندسازی معلمان در دستورکار است
کد خبر: 3771689
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

توانمندسازی معلمان در دستورکار است

کارشناس مسئول گروه‌های آموزشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث نظارت و توانمندسازی معلمان در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: اشرف‌السادات فاطمی در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی درس ریاضی دوره اول متوسطه در زنجان، اظهار کرد: در گروه‌های آموزشی شعار و هدف و رویکرد بحث کیفیت‌بخشی به آموزش است و بحث نظارت و بحث توانمندسازی معلمان در وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: معلمان پس از ورود به آموزش و پرورش باید علم خود را به‌روز کنند که تحقق این مهم توانمندسازی رسالت گروه‌های آموزشی است.

وی افزود: رویکرد در آموزش بالینی به معنای رشد دادن سطح علمی معلمان در گروه‌های آموزشی مدنظر است که اجرا خواهد شد و بحث نظارت و باز بودن کلاس‌های درس بر روی همکاران و معلمان به رشد و تعالی همدیگر کمک خواهد کرد.

فاطمی تصریح کرد: ما در صدد هستیم مدارس را به سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم تا همه معلمان با کمک متقابل بتوانند سطح علمی همدیگر را ارتقا دهند و امسال سومین سالی است که جشنواره نوآوری‌های معلمان را اجرا می‌کنیم و حتی در سال‌جاری بحثی که افزوده شده، رویکرد حل مسئله است؛ یعنی بتوانیم دانش‌آموزان را طوری تربیت کنیم تا در زندگی روزمره خود بدون مشکل باشد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم طوری برنامه‌ریزی صورت گیرد تا معلمان بتوانند بحث درسی خود را به سایر دروس مثل جغرافیا و دینی و … ربط دهند، یادآور شد: همه ما به دنبال کیفیت‌بخشی و کمک به رشد حرفه‌ای معلمان هستیم.

کارشناس مسئول گروه‌های آموزشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در وزارت دغدغه آموزش داریم و امید است، بتوانیم معلمانی تربیت کنیم که بتوانند با ارتقای علمی خود دانش‌آموزانی متناسب برای کشور تربیت کنیم.

انتهای پیام

captcha