فسادستیزی؛ لازمه تحقق گفتمان انقلابی
کد خبر: 3771713
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

فسادستیزی؛ لازمه تحقق گفتمان انقلابی

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه کرج آگاه‌سازی جامعه و فسادستیزی را از مهم‌ترین وظایف دانشجویان در جهت تحقق گفتمان انقلابی دانست.

فسادستیزی؛ لازمه تحقق گفتمان انقلابی

به گزارش ایکنا از البرز، سیدمحمد‌مهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج‌ شامگاه سه‌شنبه، 20 آذرماه در نشست نخبگان و فعالان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی البرز که به مناسبت هفته دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنا و ترسیم‌کننده راه یک دانشجوی انقلابی است و ایشان کلیات را مطرح می‌کنند و وظیفه دانشجویان عمل به این خط‌‌مشی‌هاست.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان چشم بیدار جامعه بر نظریه مقاومت تأکید بسیاری دارند که وظیفه دانشجویان است تا این نظریه را در جامعه به گفتمان رایج تبدیل کرده به توسعه و تبیین آن بپردازند.
امام جمعه کرج آگاه‌سازی جامعه و فسادستیزی را از دیگر وظایف دانشجو برای تحقق گفتمان انقلابی دانست و گفت: دانشجو می‌تواند در زمینه عدالت و تحقق تمدن اسلامی مطالبه‌گری و جریان‌سازی کند.
حسینی‌همدانی با تأکید براینکه انقلابی‌گری به دانشجو هویت می‌دهد، یادآور شد: بعضی‌ها انقلابی‌گری را روحیه‌ای معنا می‌کنند که دائم با نظام مخالفت دارد و در هیچ چارچوبی قرار نمی‌گیرد در صورتی‌ که در فضای اسلامی انقلابی‌گری با نگاه به نتیجه معنا پیدا می‌کند.
امام‌ جمعه کرج‌ انقلابی‌گری را لازمه تحقق آرمان‌های بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: انقلابی‌گری یعنی تسلیم‌ناپذیری برابر وضع موجود و مجاهدت برای عملی کردن آرمان‌ها که تنها از طریق تشکیل حکومت اسلامی میسر می‌شود.
امام جمعه کرج تعریف شاخصه‌های انقلابی‌گری را در دو حوزه باور و رفتار دانست و تأکید کرد: بحث باور و رفتار را جدی بگیرید چرا که کوچک‌ترین انحراف در باورهای دینی و انقلابی، انحراف‌های بزرگ در رفتار را در پی خواهد داشت.
حسینی‌همدانی در پایان ضمن بازخوانی فرمایشات رهبری در موضوع شاخصه‌های انقلابی‌گری به تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: شخص انقلابی باید حق را بگوید و در موضع دفاع از حق باشد و در مقابل مفاسد ایستادگی کند، حالا این مفاسد از جانب هرکس که می‌خواهد باشد.
در این نشست تعدادی از دانشجویان تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی، دغدغه‌ها و مطالباتشان را با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در میان گذاشتند.
انتهای پیام

captcha