تشديد نظارت و كنترل بر تانكرهای حمل فاضلاب صنعتی در یزد
کد خبر: 3771723
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

تشديد نظارت و كنترل بر تانكرهای حمل فاضلاب صنعتی در یزد

گروه اجتماعی- معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی فرمانداری يزد گفت: برای جلوگيری از رهاسازی فاضلاب صنعتی در بيابان، ضروری است نظارت و كنترل بر اين تانكرها تشديد شود.

تشديد نظارت و كنترل بر تانكرهای حمل فاضلاب صنعتی در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی جعفري، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد 20 آذرماه در نشست شوراي سلامت و امنيت مواد غذايي شهرستان يزد اظهار کرد: تأمین سلامت شهروندان در گرو ارتقا فرهنگ افزايش تحرك و ورزش و تغذيه مناسب است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد مشاركت دهي همگان را در بهبود وضعيت سلامت الزامي دانست و افزود: اگرچه آموزش نقش بسزايي در اصلاح مصرف مواد غذایی مضر دارد اما كنترل و كاستن آن‌ها نيازمند همكاري آحاد مردم است.
وي بابیان اينكه شوراي سلامت شهرستان يزد نيز در جهت تحقق اين مهم فعاليت می‌کند اظهار كرد: اين شورا ضمن اجتماعي كردن مقوله سلامت در شهرستان، از تمامي ظرفيت نهادهاي دولتی و خصوصی براي پيشبرد سطح كيفي سلامت بهره خواهد برد.
معاون سياسي فرمانداري يزد با اشاره به برخي گزارش‌ها مبني بر رهاسازی فاضلاب در بيابان گفت: ضروري است تدابير لازم براي كنترل، نظارت و توقف تانكرهاي حمل فاضلاب صنعتي و خانگي و همچنين محل‌های تخليه آن‌ها توسط دستگاه‌های متولي انجام گيرد.
لزوم كاهش استفاده مردم از کیسه‌های نايلون در جهت حفظ محیط‌زیست و سلامت شهروندان موضوع ديگري بود كه اين مقام مسئول بر آن تأکید كرد و از هم‌وطنان خواست تا دستمال‌های پارچه‌ای را جايگزين کیسه‌های پلاستيكي نمايند.
سيد علی‌اکبر موسوي، سرپرست مركز بهداشت شهرستان يزد نيز در این نشست با اشاره به اهميت جلوگيري از انتقال بيماري بين حيوانات بیان كرد: با ايجاد قرنطينه و نظارت بر ورود و خروج دام در مجتمع دامداری‌ها اين امر كنترل خواهد شد.
موسوي بابیان اينكه يكي از علل انتشار بیماری‌های انسان و حيوان در هنگام دفن لاشه‌ها رخ می‌دهد گفت: ضروري است زميني مناسب براي دفن بهداشتي لاشه‌ها در همان مكان مجتمع تخصيص داده شود تا شيوع بیماری‌ها به حداقل كاهش يابد.

انتهای پیام

captcha