عزاداری سیدالشهدا(ع)؛ بیشترین سهم در نیات واقفان ‌طارمی
کد خبر: 3771727
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

عزاداری سیدالشهدا(ع)؛ بیشترین سهم در نیات واقفان ‌طارمی

گروه اجتماعی ـ‌ امام جمعه طارم گفت: بیشترین موقوفات در این شهرستان ‌مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است و این امر نشان از علاقه‌مندی مردم ‌به اهل بیت(ع) است.

عزاداری سیدالشهدا(ع)؛ بیشترین نیات واقفان در طارم استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام صادقی‌پور، امام جمعه طارم شامگاه سه‌شنبه، 20 آذرماه در حاشیه دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با امام جمعه طارم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین موقوفات در شهرستان طارم مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است و این امر نشان از علاقه‌مندی مردم شهرستان به اهل بیت(ع) است.
وی با اشاره به اینکه وجود 22 امامزاده در شهرستان طارم نیز موجب علاقه بیش از پیش مردم به اهل بیت(ع) شده است، بیان کرد: پس از زلزله آستان امامزادگان تخریب شده بود ولی بازسازی خوبی در این باره انجام گرفته است.
امام جمعه طارم در ادامه به بحث موقوفات و هزینه‌‌کرد درست و صحیح آن تأکید کرد و گفت: باید در سپردن موقوفات نیز اهتمام کنیم که مبادا در آینده موقوفات به تصرف افرادی درآید که هیچ تعهدی برای آن ندارند.
صادقی‌پور همچنین با تأکید بر پرداخت اجاره‌بها و حق و حقوق موقوفات از سوی اداراتی که مستأجر اوقاف هستند، افزود: حق موقوفات باید از طرف همه اشخاص و ارگان‌های دولتی پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه ملکیت یک موقوفه با متولی آن یعنی اوقاف است، افزود: بهتر است که ملکیت موقوفات را به اوقاف بسپاریم که تا سال‌های سال حفظ و پاربرجا باقی بماند.
امام جمعه طارم همچنین درباره قریه اببر قدیم نیز گفت: یک شعیر از 96 شعیر این روستا موقوفه است.
وی با اشاره به اینکه یک امامزاده صحیح النصب در روستای جیش آباد داریم، بیان کرد: ساکنان این روستا به استان قزوین مهاجرت کرده‌اند ولی سلطان سیدعلی قاضی که نام امامزاده است با 9 واسطه نصبش به حضرت حمزه ابن موسی بن جعفر می‌رسد.
صادقی‌پور با اشاره به اینکه شخصی به نام فتح‌الله باقری اقدام به بازسازی این امامزاده کرده و یک میلیارد تومان در آن هزینه کرده است، گفت: به برکت همین امامزاده نیز 30 خانوار در قالب مهاجرت معکوس در این امامزاده ساکن شده اند.
امام جمعه طارم با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای باقیات و صالحات وقف است، گفت: وقف نیز در امور مختلف از جمله دارو و درمان، ازدواج، بیماران و ... هزینه می‌شود از همین رو بهترین راه برای خیرین وقف است.
انتهای پیام
captcha