کانونی که پای بچه های محله را به مسجد باز کرد
کد خبر: 3771744
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

کانونی که پای بچه های محله را به مسجد باز کرد

کانون سیمای ساجدین در بخش های آداب و روابط اجتماعی و انس با کلام وحی توانسته است نسل آ‌ینده ساز را نسل مسئولیت پذیر و متعهد به ارزش‌ها و آموزه های اسلامی تربیت کند و پای نوجوانان و جوانان محله را به مسجد باز کند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: مسجد موسی بن جعفر(ع) با قدمت ۵۲ ساله در خیابان سبلان شمالی در منطقه 7 تهران واقع شده است. امام جماعت مسجد به همت کارگزاران،اعضای کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و آموزشی توانسته افراد بسیاری را جذب فعالیت های گوناگون مسجد کند و  این مسجد را به عنوان قطب فرهنگی منطقه مبدل کند و بارها به  عنوان امام مسجد نمونه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.

«حجت الاسلام اسماعیل عظیمی» در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت های این مسجد گفت: دعای توسل، ‌ندبه، سمات و زیارت عاشورا از برنامه‌های دائمی در این مسجد است. به طوری که مسجد موسی بن جعفر(ع) تنها مسجدی است که در این منطقه اقدام به برگزاری دعای ندبه می کند و می توان گفت مراسم های مذهبی ای مسجد یکی از پرشکوه ترین مراسم های این منطقه است.

وی تلاش برای حضور گسترده مردم در برنامه های مسجد را عامل مهمی در رونق آن برشمرد و گفت: زمانی که مسجد در دست بازسازی قرار گرفت، شاهد مشارکت گسترده مردم در ساخت و نوسازی مسجد بودیم و خانواده‌ها هر کدام در حد توان خود به نوسازی مسجد کمک کردند، همین روحیه در دستگیری از نیازمندان و محرومین هم در میان مردم دیده می شود، به گونه ای که در واحد خیریه حضرت جواد الائمه(ع) که به همت خیرین نمازگزار شکل گرفته، ۳۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش هستند و کمک های مادی و نقدی از آنها صورت می گیرد.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) به دیگر واحدهای این مسجد اشاره کرد و افزود: هيات امناء،پایگاه بسیج شهیدخیرآبادی،کانون فرهنگی هنری سیمای ساجدین و هیات محبان الزهرا(س) از دیگر بخش های این مسجد است که با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در تلاش است برای کلیه مقاطع سنی خدمات فرهنگی ارایه دهد.

عظیمی با اشاره به فعالیت های کانون سیمای ساجدین وابسته به مسجد موسی بن جعفر(ع) خاطر نشان کرد:کانون فرهنگی هنری سیمای ساجدین در بخش های مهد قرآن و قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی،تجوید، صوت، لحن و حفظ و در کلاس های ویژه شامل آداب و روابط اجتماعی،مهارت های تفکر، قصه،نمایش و بازی و نیز رشته های ورزشی، رایانه و نیز رشته های هنری شامل عکاسی، تدوین فیلم،خیاطی، دوره های نقاشی و طراحی به مخاطبان خود خدمات ارایه می دهد و از این طریق توانسته نوجوانان و جوانان را به فعالیت های فرهنگی و هنری جذب کند و جزو کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال این منطقه به شمار آید. از طرفی این کانون در فصل تابستان با برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای نوجوانان و جوانان سعی دارد تا اوقات فراغت آنها غنی شود.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) خاطر نشان کرد:این کانون در قالب بازی، نمایش، قصه، سرود، نقاشی، سفال و کاردستی تلاش دارد، تا احترام به پدر و مادر، نظم و انضباط و نیز کمک به دیگران، خوش بینی، مسئولیت پذیری، گذشت و راستگویی و صداقت در کار جمعی را به آنها بیاموزد.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه این مسجد گفت: کتابخانه مسجد موسی بن جعفر(ع) هم با هفت هزار کتاب در بخش های مختلف به مخاطبان خدمات مجازی و کتابخانه ای ارایه می دهد.

عظیمی در ادامه اهتمام به موضوع قرآن را یکی از رویکردهای این مسجد و کانون برشمرد و گفت:یکی از برنامه‌هایی که در مسجد و کانون مورد توجه است، موضوع قرآن است،به همین جهت با توجه به موضوع تعلیم، حفظ و تفسیر قرآن سعی می شود، گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت حافظان قرآنی برداشته شود و در همین راستا تاکنون توانسته‌ایم قریب به ۳۰ حافظ قرآن تربیت کنیم.

 وی ایجاد انس و الفت کودکان با کلام وحی و مهدویت حفظ موضوعی آیات ارتقاء توانمندی ذهنی، هوش و خلاقیت آداب و روابط اجتماعی را یکی دیگر از رویکردها و برنامه های این کانون برای کودکان دانست و تصریح کرد: از این طریق تلاش می شود، ضمن جذب آنها به آموزه های دینی، زمینه حضورشان در مسجد فراهم شود.

 امام جماعت مسجد مسجد موسی بن جعفر(ع) افزود: مسجد، هیئت امنای فعال و تحصیلکرده و با تجربه ای دارد که در کنار امام جماعت در بروز کردن فعالیت های مسجد فعالیت دارند. علاوه بر اینها پایگاه اطلاع رسانی مسجد موسی بن جعفر(ع) به نشانی اینترنتی http://www.masjedemousabnejafar.ir/ برنامه های مناسبتی مسجد را اطلاع رسانی و به مردم پیام رسانی می کند.

انتهای پیام

captcha