همیاران محیط زیست در اردبیل فعال می‌شوند
کد خبر: 3771754
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

همیاران محیط زیست در اردبیل فعال می‌شوند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با ساماندهی نیرو‌های داوطلب و علاقه‌مند، جمعیت همیاران محیط زیست استان فعال و در برنامه‌های مختلف سازمانی به‌کار گرفته خواهند شد.

همیاران محیط زیست در اردبیل فعال می شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل روز گذشته، ۲۰ آذرماه در پنجمین نشست مطالبه‌گری جوانان از مسئولان استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با حمایت و مشارکت مناسب همیاران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد ۳۲ مورد پاکسازی مناطق مختلف شهری از زباله انجام پذیرفته است.
وی به مخالفت جدی با قطع هر گونه درختی در محدوده‌های مختلف استان پرداخت و افزود: آبیاری، حفاظت، هرس، شناسنامه‌دار کردن و پلاک‌گذاری درختان در محدوده شهری برعهده شهرداری‌هاست.
مدیرکل محیط زیست اردبیل گفت: چهار شهر این استان دارای سیستم تصفیه فاضلاب بوده که شش مورد دیگر نیز در حال احداث است.
وی با اشاره به اینکه رودخانه‌های دائمی بالیقلوچای، قره‌سو و ارس از جمله منابع آبی مهمی بوده که تحت پایش اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل قرار دارند، توضیح داد: طی سه سال اخیر در رودخانه ارس سیستم‌های آنلاینی قرار داده شده که از لحاظ پارامتر‌های مختلف وضعیت کیفی رودخانه را گزارش می‌دهند.
راه‌اندازی ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل
مدیرکل محیط زیست استان بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای خرید و راه‌اندازی ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل ادامه داشته و با فراهم شدن شرایط این دستگاه در سریع‌ترین بازه زمانی در مرکز شهر نصب خواهد شد و در این خصوص هماهنگی‌های لازم نیز با شهرداری و شورای شهر انجام پذیرفته است.
خداپرست یادآور شد: ۱۵ تفاهم‌نامه مختلف همکاری با دستگاه‌های اجرایی در زمینه محیط زیست منعقد شده تا با افزایش مشارکت‌ها در بین اقشار مختلف مردم زمینه افزایش احساس مسئولیت در قبال محیط زیست و حمایت از این میراث ارزشمند نهادینه شود.
به گفته وی تاثیرپذیری هرگونه آموزش و فرهنگسازی در دوران کودکی و نوجوانی به مراتب بالاتر از هر مقطع دیگری خواهد بود، افزود: با مشارکت آموزش و پرورش استان اردبیل در هر هفته حداقل در دو مدرسه از مدارس استان آموزش‌های لازم مرتبط با محیط زیست ارائه می‌شود.
انتهای پیام

captcha