کمپین مشترک مسلمانان و مسیحیان کانادا بر ضد تبعیض
کد خبر: 3771790
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

کمپین مشترک مسلمانان و مسیحیان کانادا بر ضد تبعیض

گروه بین‌الملل – پنج کلیسای محلی با همکاری مسجدی در شهر لندن در کانادا کمپینی را با نام «در اینجا از همه استقبال می‌شود» برای مقابله با تبعیض راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از لندن فری پرس؛ لندن یکی از شهرهای کانادا و در جنوب غرب استان اونتاریو (Ontario) واقع است و 400 هزار نفر جمعیت دارد. مهاجران یک پنجم جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

گروه‌های دینی محلی در تلاش‌اند به ساکنان این شهر بدون توجه به دین، نژاد یا قومیت آنها پیام دوستی بفرستند. مسئولان پنج کلیسای محلی به همراه متولیان مسجدی در این شهر برای مبارزه با تبعیض و نژاد‌پرستی بر روی تابلوی اعلانات خود شعار «در اینجا از همه استقبال می‌شود» را درج کرده‌اند.

جیل تانسلی (Jill Tansley)، رئیس گروه حمایت از مهاجران شهر، گفت: هدف از این کمپین تغییر گفتمان مردم این شهر درباره نژاد‌پرستی و تبعیض و باز کردن چشم آنها بر روی کوچکترین اعمال تبعیض‌آمیز و ایجاد فضایی است که در آن همزیستی تشویق شود.

در بولتن مبارزه با تبعیض و نژاد‌پرستی آمده است: کمپین این شش گروه دینی محلی نشان می‌دهد که «از همه در اینجا استقبال می‌شود».

«رفعت حسین» رئیس کمیته تنوع، همزیستی وضد‌ تبعیض گفت: با افزایش گزارش‌ها از موارد جرایم مربوط به تنفر در این شهر، این کمپین به ما یادآوری می‌کند که هر چند خطاهایی داریم اما در نهایت اینجا خانه ماست و هر چه بتوانیم برای اطمینان یافتن از آرامش همگان بدون توجه به اینکه از کجا آمده‌اند، چه می‌کنند و چگونه زندگی می کنند انجام می‌دهیم.

قرار است این پیام‌ها تا 14 دسامبر (23 آذر)، مصادف با روز حقوق بشر سازمان ملل، باقی بماند.
انتهای پیام
captcha