عملكرد مثبت ایكنا برای حق‌جویان/ اتمام مرحله سناریونویسی موزه دفاع مقدس فارس
کد خبر: 3771872
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

عملكرد مثبت ایكنا برای حق‌جویان/ اتمام مرحله سناریونویسی موزه دفاع مقدس فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینكه ایكنا توانسته به وظایف خود به خوبی عمل كند، گفت: مخاطبان ایكنا عمدتاً حق‌جویان و حق‌طلبانی هستند كه به دنبال حقیقت می‌گردند.

به گزارش ایكنا از فارس، سرهنگ حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 21 آذرماه از دفتر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس بازدید كرد.
گرامی در این دیدار ایكنا را یكی از رسانه‌هایی توصیف كرد كه توانسته به خوبی به وظایف خود عمل كند و گفت: مخاطبان ایكنا عمدتاً حق‌جویان و حق‌طلبانی هستند كه به دنبال حقیقت می‌گردند و می‌خواهند درباره دین اسلام و آموزه‌های قرآن اطلاعات بیشتری كسب كنند.

 فرصتی برای مقابله با اسلام‌هراسی
وی ترجمه اخبار این خبرگزاری به زبان‌ها زنده دنیا را فرصتی مغتنم توصیف كرد تا از این طریق بتوان ‌مقابل موج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی كه دشمنان علیه ایران اسلامی و مكتب اسلام و تشیع روا می‌دارند، ایستادگی كرد.

عملكرد مثبت ایكنا برای حق‌جویان/ اتمام مرحله سناریونویسی موزه دفاع مقدس فارس
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین به دوران جنگ تحمیلی اشاره كرد و گفت: جنگ تحمیلی كه بر ما گذشت حقایقی دارد كه باید تلاش‌ كنیم این حقایق را به درستی و با رعایت اصل امانت‌داری به نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی منتقل كنیم كه در اینجا نقش رسانه‌ها نقش مهم و پررنگی است.
وی در ادامه به رسالت خبرنگاران در جامعه كنونی اشاره كرد و گفت: امروز دنیای اطلاعات و ارتباطات است به طوری هر كسی به راحتی می‌تواند به اطلاعات و اخبار و وقایعی كه در نقاط مختلف دنیا رخ می‌دهد، دسترسی داشته باشد.

حساسیت كار رسانه‌ها
گرامی افزود:‌ امروزه كه در فضای مجازی همه نوع خبر راست و دروغ منتشر می‌شود، كار خبرنگاران و رسانه‌ها حساس‌تر است چرا كه آنان باید مردم را در تشخیص حق از باطل یاری دهند و  مقابل یاوه‌گویی‌ها و شایعات بایستند و مهر بطلان بر آن‌ها بزنند.
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار كرد: به این دلایل خبرنگاران باید حق‌جو و حق‌طلب باشند تا بتوانند رسالت خطیر خود را در این عرصه به خوبی انجام دهند.

رسانه باید چشم بیدار مردم و مسئولان باشد
وی با بیان اینكه رسانه باید چشم بیدار و زبان گویای مردم و مسئولان باشد، گفت: رسانه پل ارتباطی دولت و حاکمیت و مردم محسوب می‌شود و این پل ارتباطی باید ایمن و امن بوده و وظیفه اتصال بین مردم و مسئولان را به خوبی انجام دهد.
گرامی‌ امانت‌داری را اصلی مهم دانست که باید رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند و گفت: بعضی از اخبار که در رسانه‌ها منعکس می‌شود و عمدتاً نیز از زبان مسئولان است، امیدبخش نیست، در جاهایی احساس یاس و ناامیدی بیش از تلاش و امیدواری دامن زده می‌شود.
مدیركل نباید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تصریح اینکه امروز باید دستگاه‌های نظارتی و مسئول، با توانی دوچندان به دنبال شناسایی و رفع تخلفات باشند، گفت: باید به دنبال ایجاد و گسترش هم افزایی بود تا حرکت رو به جلوی کشور و انقلاب به باور تبدیل شود و این با شعار و زیاده گویی و تندگویی محقق نمی شود، باید عملگرا باشیم، مردم به دنبال عملکردها هستند و گوش به شعار نمی‌دهند.

‌بهترین سرمایه ‌
گرامی با بیان اینکه ایران بهترین سرمایه، یعنی نیروی انسانی متخصص و متعهد را در اختیار دارد، لزوم توجه به نیروی جوان و متخصص در همه بخش‌ها را متذکر شد و گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری بهترین الگو محسوب می‌شوند اما بسیاری از ما مسئولان هنوز درگیر شعار هستیم.
وی در ادامه سخنان خود درخصوص وضعیت کنونی موزه و مجموعه فرهنگی دفاع مقدس در شیراز گفت: احساس می‌شود که در حق فارس و جامعه ایثارگری این استان در حوزه دفاع مقدس ظلم شده است؛ جامعه ایثارگری فارس 250 هزار نفر را شامل می‌شود اما متناسب با این جمعیت و جایگاه آنان کار انجام نداده‌ایم.

‌وضعیت املاك محدوده موزه دفاع مقدس فارس ‌
این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه وضعیت املاک موجود در محدوده موزه دفاع مقدس استان فارس هنوز روشن نیست، گفت: در بخش جنوبی که پیش از این باغی وجود داشته و مالک خصوصی دارد، مالک مجوز تغییر کاربری گرفته و ملک را هم تفکیک کرده است.
گرامی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی، علمی، پزشکی و ... در استان فارس، گفت: موزه یا مجموعه فرهنگی دفاع مقدس نیز می‌تواند به عنوان یک جاذبه تأثیرگذار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

موزه‌آرایی مركز فرهنگی دفاع مقدس فارس
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با یادآوری اینکه فعالیت‌های مربوط به محوطه‌سازی و فضای داخلی این مجموعه انجام شده و موزه‌آرایی نیز در حال انجام است، گفت: در موضوع فضای پیرامونی این مجموعه و تملک مغازه‌ها، انبارها و خانه‌ها و زمین‌های اطراف اقدام عاجلی انجام نشده است حال آنکه اکثر اماکن موجود در این فضا، فرسوده بوده و خطری بالقوه محسوب می‌شوند.

‌جامعه ایثارگری فارس ‌
وی با بیان اینکه مکان یابی موزه دفاع مقدس در شیراز، با نگاه توسعه‌ای و تدبیری مناسب همراه نبوده است، گفت: امروز و در اکثر شهرها نظیر یزد، تبریز، تهران و ... شاهد مکان یابی مناسب و اختصاص فضاهایی وسیع به موزه هستیم اما در مورد فارس این اتفاق نیفتاده و به نوعی در حق جامعه ایثارگری استان ظلم شده است.
گرامی با تأکید براینکه امروز هم موزه دفاع مقدس با کمی توجه می‌تواند تأثیر فرهنگی مناسبی داشته باشد، گفت: این مجموعه در ابتدای بلوار مدرس و مسیر ورود مسئولان و گردشگران به شیراز قرار دارد و می‌تواند با یک طراحی و اقدام مناسب، مورد توجه قرار گیرد به طوریکه مسئولان کشوری در بدو ورود به شیراز با حضور در این مجموعه و ادای احترام به شهدای گمنام، ماموریت خود را آغاز کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از اتمام مرحله سوژه‌یابی و سناریو‌نویسی در بخش موزه آرائی خبر داد و گفت: منتظر هستیم که بعد از تصویب سوژه و سناریوهای ارائه شده، با هنرمندان برای اجرای کار قرارداد منعقد کنیم.
گرامی گفت: از حدود 850 سوژه مورد نظر، قریب به 60 سوژه در مرحله اول قرار دارد و امیدواریم هرچه زودتر این سوژه‌ها تصویب و ابلاغ شوند؛ سایر سوژه‌ها نیز می‌تواند به شکل دیجیتال دنبال شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس همچنین گفت: در سطح شهرستان‌ها فرماندار مسئول مرتبط با این حوزه محسوب می‌شود، البته بحث ایجاد پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌ها مد نظر قرار دارد، اگرچه برخی نقاط به شکل خودجوش این حرکت آغاز شده است.
انتهای پیام

captcha