به گزارش ایکنا از سیستانوبلوچستان، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: گردشگری صنعتی است که در وضعیت خشکسالی و عدم رونق کشاورزی میتواند جایگزین خوبی بوده و سرمایه را وارد استان کند.
وی اظهار کرد: اصحاب رسانه که با افکار عمومی در ارتباط هستند، باید مناظر دیدنی و ظرفیتهای استان را به تصویر بکشند و آن ذهنیت منفی و امنیتی که نسبت به استان وجود دارد را تغییر دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال گذشته با تشکیل ستاد خدمات سفر به ریاست استاندار، تمام زیرساختهای موجود استان شناسایی شد و هماهنگیهای لازم با دستگاههای عضو ستاد صورت گرفت که نتیجه آن رشد 11 درصدی گردشگران به استان و نیز رضایت مردم بود.
وی بیان کرد: طرح تعطیلات زمستانه که از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون رئیس جمهور مطرح و پیگیری شد، فرصتی مهیا میکند تا گردشگران به استانهای جنوبی همچون سیستان و بلوچستان که در این فصل آب و هوای معتدلی دارند، سفر کرده و باید از این فرصت جهت معرفی ظرفیتهای استان بهره گرفت.
جلالزایی ادامه داد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق عشایری اسکان دارند ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها میتواند علاوه بر کمک به اشتغال خانوادههای روستایی، اقتصاد آنها را بهبود بخشد، به حفظ بافت و معماری سنتی روستاها کمک کند و در نتیجه موجب افزایش گردشگر به استان شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: گردشگران در این واحدهای بومگردی، فرصت تجربه زندگی روستایی را پیدا میکنند. لباس محلی میپوشند، شترسواری میکنند، غذای محلی میخورند، در خانه روستایی میخوابند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با تمرکز بر مناطق گردشگری میتوان این مناطق را به گردشگران معرفی کرد؛ به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه درَک در جنوب استان صورت گرفت و با درگیر کردن جوامع محلی و کمک رسانهها، امروز سفر به درک در بسته سفرهای لوکس خانوادههای ایرانی قرار گرفته است.
انتهای پیام