تعطیلات زمستانه؛ فرصتی برای سفر به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3771878
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

تعطیلات زمستانه؛ فرصتی برای سفر به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح تعطیلات زمستانه فرصتی مهیا می‌کند تا گردشگران به استان‌های جنوبی همچون سیستان و بلوچستان که در این فصل آب و هوای معتدلی دارند، سفر کنند؛ باید از این فرصت جهت معرفی ظرفیت‌های استان بهره گرفت.

تعطیلات زمستانه؛ فرصتی برای سفر به سیستان‌وبلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: گردشگری صنعتی است که در وضعیت خشکسالی و عدم رونق کشاورزی می‌تواند جایگزین خوبی بوده و سرمایه را وارد استان کند.
وی اظهار کرد: اصحاب رسانه که با افکار عمومی در ارتباط هستند، باید مناظر دیدنی و ظرفیت‌های استان را به تصویر بکشند و آن ذهنیت منفی و امنیتی که نسبت به استان وجود دارد را تغییر دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال گذشته با تشکیل ستاد خدمات سفر به ریاست استاندار، تمام زیرساخت‌های موجود استان شناسایی شد و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های عضو ستاد صورت گرفت که نتیجه آن رشد 11 درصدی گردشگران به استان و نیز رضایت مردم بود.
وی بیان کرد: طرح تعطیلات زمستانه که از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون رئیس جمهور مطرح و پیگیری شد، فرصتی مهیا می‌کند تا گردشگران به استان‌های جنوبی همچون سیستان و بلوچستان که در این فصل آب و هوای معتدلی دارند، سفر کرده و باید از این فرصت جهت معرفی ظرفیت‌های استان بهره گرفت.
جلالزایی ادامه داد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق عشایری اسکان دارند ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها می‌تواند علاوه بر کمک به اشتغال خانواده‌های روستایی، اقتصاد آن‌ها را بهبود بخشد، به حفظ بافت و معماری سنتی روستاها کمک کند و در نتیجه موجب افزایش گردشگر به استان شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: گردشگران در این واحدهای بوم‌گردی، فرصت تجربه زندگی روستایی را پیدا می‌کنند. لباس محلی می‌پوشند، شترسواری می‌کنند، غذای محلی می‌خورند، در خانه روستایی می‌خوابند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با تمرکز بر مناطق گردشگری می‌توان این مناطق را به گردشگران معرفی کرد؛ به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه درَک در جنوب استان صورت گرفت و با درگیر کردن جوامع محلی و کمک رسانه‌ها، امروز سفر به درک در بسته سفرهای لوکس خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha