حضور قصه‌گویان خوزستانی در بخش ملی و بین‌الملی جشنواره قصه‌گویی
کد خبر: 3771887
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

حضور قصه‌گویان خوزستانی در بخش ملی و بین‌الملی جشنواره قصه‌گویی

گروه فرهنگی ـ آسیه رحمتی و مریم فهیم‌پور به‌ عنوان دو نماینده استان خوزستان در بخش ملی و بین‌المللی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی، حضور دارند.

حضور دو قصه‌گوی خوزستانی در بخش ملی و بین‌الملی جشنواره قصه‌گویی

به گزارش ایکنا از خوزستان، آسیه رحمتی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 4 اندیمشک به‌عنوان نماینده استان خوزستان در بخش ملی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حضور دارد.

رحمتی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه 3 کشور که 30 آبان و 1 آذر در اهواز برگزار شد، با قصه «زیباترین هدیه دنیا» مقام سوم این جشنواره را کسب کرد و به مرحله کشوری این رویداد راه یافت.

برگزیده پانزدهمین، شانزدهمین، هفدهمین و نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سال‌های 90، 91، 93 و 95، برگزیده بخش داستان‌نویسی رضوی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سال 96، قصه گوی برگزیده سوگواره سراسری آفرینش‌های عاشورایی در سال‌های 91 و 92 در قزوین و کرمان و برگزیده جشنواره کشوری قصه‌گویی حکایت خورشید در طبس از افتخارات این مربی کانون پرورش فکری است.

همچنین مریم فهیم‌پور قصه‌گوی خوزستانی به ‌عنوان یکی از 15 قصه‌گوی برتر در بخش بین‌الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی انتخاب شد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

در مرحله نخست بخش بین‌الملل بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی، رقابت در میان قصه‌گویان 30 کشور انجام شد که در پایان 8 اثر از قصه‌گویان ایرانی و 7 اثر از قصه‌گویان خارجی برای رقابت به مرحله پایانی راه یافتند.

مریم فهیم‌پور برگزیده کشوری جشنواره قصه‌گویی سال 78، قصه گوی برگزیده دو سال متوالی جشنواره عاشورایی به‌سوی آفتاب و داور جشنواره‌های استانی قصه‌گویی از سال 77 به‌عنوان مربی هنری کانون فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به‌ عنوان کارشناس هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان فعالیت می‌کند.

گفتنی است؛ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 26 تا 29 آذر، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha