ثبت بیش از ۹۹ هزار تخلف در جاده‌های خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3771906
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

ثبت بیش از ۹۹ هزار تخلف در جاده‌های خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در هشت ماهه امسال ۹۹ هزار و ۴۸۲ مورد ثبت تخلف در استان داشتیم که ۸۶ درصد آن منجر به ثبت جریمه شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جعفر شهامت، میرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز، 21 آذرماه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعال شدن پایانه مرزی ماهیرود از سال 87 وضعیت ترافیکی در استان را بیشتر کرد.
وی با بیان اینکه دولت در شبکه حمل و نقل کشور مبلغ 10 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 99 هزار و 482 مورد ثبت تخلف در استان داشتیم که 86 درصد آن منجر به ثبت جریمه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی افزود: این در حالی است که سال گذشته 80 هزار و 323 مورد ثبت تخلف در استان داشتیم.
شهامت اظهار کرد: سال گذشته در تصادفات شهری و جاده‌ای تعداد 240 نفر فوتی داشتیم که با توجه به اینکه تعداد تصادفات تغییر چندانی نداشته اما تعداد فوتی‌ها امسال حدود 11 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه کاهش تلفات به دلیل کاهش شدت تصادفات بوده است، ادامه داد: سیستان و بلوچستان در کشور نخستین استان در تخلف سرعت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: میانگین تخلف سرعت در کشور هفت درصد است اما این رقم در خراسان جنوبی 26 درصد است که یکی از دلایل آن نیز شاید به کویری بودن و زیاد بودن طول راه‌ها در استان برگردد.
شهامت با بیان اینکه سامانه 141 درگاه اطلاعت ما با کاربران راه است و آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود، یادآور شد: از اضافه باربر راه‌ها باید صیانت شود چرا که عبور ترافیک سبب کاهش عمر راه می‌شود بنابراین باید با عبور اضافه تناژها برخورد جدی صورت بگیرد.
انتهای پیام

captcha