طرح‌های اقتصادی دارای پیوست فرهنگی باشند/ معیشت مردم جنبه امنیتی دارد
کد خبر: 3771913
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
آیت‌الله تقوی:

طرح‌های اقتصادی دارای پیوست فرهنگی باشند/ معیشت مردم جنبه امنیتی دارد

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد كشاورزی بر این نكته تأكید كرد كه همه طرح‌های اقتصادی باید دارای یك پیوست فرهنگی باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی امروز، ٢١ آذرماه در آئین تكریم و معارفه نمایندگان ولی‌فقیه در جهاد كشاورزی فارس، افزود: همه طرح‌های اقتصادی باید دارای یك پیوست فرهنگی باشند كه پیوست فرهنگی جهادكشاورزی نیز وجود حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در این سازمان است.
وی با ابراز گلایه از مدیران حال و گذشته وزارت جهاد كشاورزی به واسطه اطلاع‌رسانی گسترده از فعالیت‌ها گفت: بر خلاف سایر وزارتخانه‌ها، مردم بیشترین ارتباط را با وزارت جهاد کشاورزی دارند اما كمتر كسی از تلاش‌های این وزارتخانه اطلاع دارد.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد كشاورزی با بیان اینكه شرایط امروز و وضعیت كشور بر كسی پوشیده نیست، افزود: سیاه دلی دشمنان بر همگان مشخص است؛ فشار آنها برای به صفر رساندن نفت و خط و نشان کشیدن برای شركت‌های اروپایی برای قطع ارتباط با ایران گویای این مدعاست.
آیت‌الله تقوی بیان كرد: همانند ٤٠ سال گذشته این مقطع فعلی را هم با سرفرازی پشت سر خواهیم گذاشت، چرا كه دشمن برای شكست نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب تلاش كرد و از هیچ كاری برای ضربه به نظام دریغ نكرده است.
وی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن را باید با كار و تلاش بیشتر پاسخ داد، نوسانات ارزی را عاملی موثر بر بروز مشكلات معیشتی برای قشر ضعیف دانست و با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی یك وزارتخانه اقتصادی است كه به زندگی و معیشت روزانه آنها گره خورده است، ‌گفت: وضعیت معیشت مردم بسیار حساس بوده و جنبه امنیتی دارد.
آیت‌الله تقوی ادامه داد: اگر مردم از كارخانه خودروسازی دو ماه دیرتر خودرو خود را تحویل بگیرند، تحمل می‌كنند اما معیشت آن‌ها اینگونه نیست و اگر سفره‌شان نان نداشته باشد، تحمل کمتری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه اگر معیشت مردم را به لحاظ كمیت و كیفیت به بالاترین سطح برسانیم، قله مهمی را فتح کرده‌ایم، افزود: تنظیم بازار و امنیت فعلی در اثر تلاش‌ها در دستور کار قرار دارد؛ البته برای برخی از اقشار قیمت‌ها شكننده است كه باید تلاش بیشتری كرد اما كمبود در مسائل تغذیه وجود ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد كشاورزی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی زمانی كه از جهاد كشاورزی صحبت به میان می‌آید بدین معناست که دشمن از این مسیر وارد شده تا مردم را علیه نظام و سیاست‌های كشور برآشوباند.
آیت‌الله تقوی اضافه کرد: دشمن امروز صحنه جنگ را از شلیك گلوله و توپ به مسیر دیگری تغییر داده که تمرکز برای رفع مشکلات باید از جهت‌گیری‌ها در این حوزه آغاز شود.
رئیس شورای عالی زکات با تأكید بر اینكه اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی‌كند مگر اینكه الزماتی در اقتصاد ایجاد و رعایت شود تا شاهد تغییرات اساسی باشیم، تاکید کرد: کشاورزی توام با علم و دانش بنیان بودن امروز پاسخگوست، زیرا نمی‌توان با روش‌های سنتی پاسخگوی نیاز ٨٠ میلیون نفر در کشور باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد كشاورزی با تصریح اینکه مدیریت جهادی، مدیریت خدمت است، گفت:‌ در مدیریت جهادی شخصیت افراد از پست‌ ‎ و مسئولیت‌ها نشات نمی‌گیرد.
انتهای پیام

captcha