اولین خانه مطبوعات استان هرمزگان افتتاح شد
کد خبر: 3771921
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

اولین خانه مطبوعات استان هرمزگان افتتاح شد

گروه فرهنگی - خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر که اولین خانه مطبوعات شهرستانی استان هرمزگان است با حضور مدیرعامل و رئیس و نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان افتتاح شد.

اولین خانه مطبوعات استان هرمزگان افتتاح شد

به گزارش ایکنا از هرمز گان، میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر، سه‌شنبه، 20 آذرماه در جلسه افتتاح خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در جایگاه ویژه‌ای برای مسئولان شهرستان قرار دارد و سیاست دولت هم در راستای حمایت از اصحاب رسانه است.
فرماندار بندرخمیر بیان کرد: مسئولان و مدیران ادارات و دستگاه‎های اجرایی این شهرستان باید تعامل با فعالان عرصه خبر و اطلاع‎رسانی و استفاده از این ظرفیت عظیم را در دستورکار خود قرار دهند.
وی، ادامه داد: از سویی رسانه‎ها نیز باید با ایفای نقش کمکی در مسائل کلان و اساسی و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‎‏ای و جزیی سهم خود را در تقویت روحیه امید بین اقشار مردم ایفا کنند.
فرماندار بندرخمیر، با تاکید بر این‌که رسانه‎ها باید نقد‌های منصفانه‎ای داشته باشند، عنوان‌ کرد: بر این اساس، منافع این شهرستان باید به عنوان اولویت اصلی همواره مدنظر قرار گیرد.
وی، همچنین با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها و نقش آنان در اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خود به مردم اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در رشد و ضعف یک اداره نقش غیرقابل‌انکار دارند و محصول ایفای نقش صحیح روابط عمومی آگاهی مردم از عملکرد ادارات است.
خواستار، همچنین افزود: ادارات باید برای انتشار خبر از سایت‌ها و کانال‌های مجاز به خوبی بهره گیرند و این ظرفیت موجود نباید مورد غفلت قرار گیرد.
غلامحسین عطایی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هرمزگان، ضمن تقدیر از حمایت فرماندار بندرخمیر از اهالی رسانه و مشکلات این قشر ابراز کرد: خوشبختانه در رأس مدیریت اجرایی شهرستان، فردی دلسوز و حامی خبرنگاران وجود دارد که نشان از تسلط وی به اهمیت جایگاه خبرنگاران و رسانه‌ها می‌باشد و امیدواریم با افتتاح خانه مطبوعات خمیر مشکلات خبرنگاران این شهرستان مرتفع شود.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همچنین ادامه داد: اعتقاد دارم که خانه مطبوعات ظرفیت ارزشمندی برای نیل به اهداف و مسؤولیت‌های مدیران است و می‌توان از آن بهره لازم را برد.
وی تصریح کرد: مسؤولان باید رسانه‌ها را از خود دانسته و ظرفیت انتقادپذیری خود را افزایش داده و رسانه‌ها نیز در این بین موظفند نقد منصفانه داشته و در ارائه راهکار، مدیران استان را همراهی کنند.
عطائی در بخشی از سخنان خود به مشکلات رسانه‌های محلی و درج آگهی‌ها ادارات در روزنامه‌ها پرداخت و اعلام کرد: طبق بخشنامه معاونت سیاسی استانداری به دستگاه‌های اجرایی، ادارات موظفند ۷۰ درصد چاپ آگهی‌های خود را به روزنامه‌های محلی واگذار کنند و امیدواریم در این زمینه با ادارات به هم افزایی و تعامل خوبی دست یابیم.
معصومه قاسمی مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز در این نشست یکی از اولویت‌های خانه مطبوعات استان را برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد و افزود: افزایش کمیت و کیفیت فعالیت‌های خبری در هرمزگان از جمله اولویت‌های خانه مطبوعات استان است که از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشرفته و حضور اساتید برجسته در استان، دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: نداشتن آموزش و کم‌دقتی در رعایت اصول حرفه‌ای خبرنگاری ممکن است مشکلاتی برای اصحاب رسانه ایجاد کند، به این منظور نیاز است تا موضوع آموزش جدی‌تر گرفته شود.

قاسمی با اشاره به نقش خانه مطبوعات اظهار کرد: اگر چه خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است، اما کارکرد آن با سایر صنف‌ها متفاوت است، چرا که محصول آن فکر و اندیشه بوده و می‌تواند جامعه را به سمت تعالی یا تشویش ببرد.
وی افزود: خانه مطبوعات بهترین بستر برای ایجاد تعامل و گفتگو میان رسانه‌های استان است و آن‌ها می‌توانند درخواست‌های صنفی خود را به شکل قانونی و رسمی از این طریق، دنبال کنند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان هرمزگان همچنین در خصوص وضعیت جایگاه خبری در شهرستان بندرخمیر گفت: وضعیت فعالیت رسانه‌ای در شهرستان خمیر مطلوب نبوده که باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.
قاسمی ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاری عنوان‌کرد: خانه مطبوعات استان هرمزگان آماده است برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاری برای بالابردن سطح دانش خبرنگاری جهت علاقه‌مندان این حرفه را از طریق خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر برگزار کند.
همچنین رشیدی نائب رئیس خانه مطبوعات استان هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم ثبت کانال‌های خبری شهرستان و دریافت مجوز‌های لازم بیان کرد: کانال‌های خبری باید برای ادامه فعالیت خود اقدام به ثبت کانال و قانونی‌کردن فعالیت خود کنند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.
وی ضمن اشاره بر لزوم همکاری و تعامل ادارات با خبرنگاران عنوان‌کرد: رسالت خبرنگار مطالبه‌گری است و نباید این مهم را فراموش کنند. از مسیر مطالبه‌گری است که می‌توانند فعالیت موثری در اجتماع داشته باشند. نباید تعامل با ادارات، آنان را از نقد منصفانه و مطالبه‌گری باز دارد.
گفتنی‌است، در پایان این مراسم، اسماعیل جیبا به‌عنوان نماینده خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر انتخاب شد و در ادامه، اعضاء جهت افتتاح مکان خانه مطبوعات شهرستان در محل حاضر و رسما خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر افتتاح شد.
انتهای پیام

captcha